Opinió

Mesures anticontaminació

Al mes de gener entraran en vigor les restriccions de circulació dels vehicles més contaminants els dies laborables. És necessari reduir com sigui la pol·lució a les ciutats i estic d’acord que s’ha de disminuir el nombre de cotxes en circulació, i que els que circulin siguin els menys contaminants. L’error de l’administració és considerar que els cotxes i motos que contaminen només són els més antics, sense tenir en compte la contaminació real de cada vehicle. A la ITV es realitza una comprovació dels gasos del tub d’escapament, i per tant es pot saber el que contamina realment aquell cotxe o aquella moto. Aquest hauria de ser el criteri a tenir en compte per vetar qui pot circular. Els gasos depenen de la cilindrada i del manteniment, a part de l’antiguitat. Però és clar que a les autoritats els és mes fàcil controlar les matrícules que indiquen l’antiguitat i passar tothom pel mateix raser, siguem bons mantenidors o no del nostre cotxe, tinguem un cotxe de petita potència o no. A més, en el meu cas, que deu ser molt corrent, es crea una paradoxa. Jo em moc habitualment en una petita motocicleta que té sols 9 CV de potència però que té més de 10 anys d’antiguitat i per tant l’hauré de deixar al garatge, i en canvi podré agafar el cotxe, que té etiqueta C però disposa de 120 CV de potència. Tothom sap que per molt nou que sigui el motor, 120 CV consumeixen molt més combustible que 9CV antics (jo ho puc certificar a l’hora d’omplir els dipòsits!) i per tant contaminen més. O sigui que jo, si no estigués conscienciat, podria contaminar més, però legalment. Una mesura més contundent que ja fa anys que jo pregono seria prohibir la fabricació de cotxes de més d’una potència raonable. Els de gran potència serveixen només per contaminar, ja que per anar a 120 km/h a l’autopista i a 50 a la ciutat fa falta molt poca cilindrada.

Barcelona



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.