Opinió

L’escola que ens espera al setembre

Ja sabem que els grups d’alumnes el curs vinent seran de 25, com sempre. També sabem que els professionals que contractaran seran 5.000. En toca un per escola però, com sempre, fan trampa amb les xifres, perquè en els 5.000 hi són inclosos mestres, TEI, vetlladors/es, etc. I cada curs s’ha de contractar personal nou per suplir les jubilacions i els augments d’alumnat. En resum, que a les escoles el curs que ve hi haurà els mateixos mestres que aquest. Ni un de més.

Diu el senyor Aragonès que ara estem en emergència educativa. No és cert. L’emergència d’un sistema infrafinançat ja existia. Tres mesos amb els edificis (no pas l’escola) tancats no és cap hecatombe. És cert que hi ha hagut alumnes que no han pogut seguir l’escola on line, per decisió de les famílies o per manca de recursos, culturals o digitals. Això ha posat sobre la taula un problema que fa quaranta anys que dura –i parlo només de l’època “democràtica”–. El sistema escolar no només no dona resposta a la bretxa social, sinó que ajuda a perpetuar-la. Ni dona una resposta adequada a la integració escolar. La manca de recursos de l’escola pública és inadmissible. Tres-cents setanta milions i 5.000 “professionals” són la xocolata del lloro. Tenim un sistema escolar gens igualitari i molt mal finançat, amb unes desigualtats que el curs que ve es faran encara més visibles.

Reconeguem-ho i no ens enganyem ni enganyem més ningú.

Barcelona



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.