Opinió

Independentisme i conjunt buit

Pel que fa a les matemàtiques, una de les grans novetats de la llei general d’educació del 1970 (EGB) va ser la introducció de la teoria de conjunts, coneguda popularment com a “matemàtica moderna”. Com a docent en els seus inicis professionals, he de dir que va comportar un canvi radical en l’aprenentatge de la matèria atesa la importància atorgada a la lògica i, en conseqüència, al raonament. Alguns dels conceptes bàsics eren: conjunt, pertinença, subconjunt, inclusió, intersecció i unió de conjunts, conjunt unitari, conjunt buit, producte cartesià... Recordo gratament el treball i la progressió de l’alumnat utilitzant exemples de proximitat, però sobretot l’habilitat per interpretar les situacions i representar-les gràficament mitjançant diagrames d’Euler. Si enguany la teoria de conjunts formés part del currículum i s’haguessin de buscar exemples de proximitat, sens dubte que l’independentisme seria una font d’informació considerable, especialment per poder interpretar el concepte de conjunt buit.

Olesa de Montserrat

(Baix Llobregat)



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.