Opinió

Freqüència al transport públic

En resposta a la carta de la Sra. Núria Carreras del dia 10 de juliol, en la qual explicava que la freqüència del trajecte Girona-Banyoles té la meitat del servei habitual després de l’estat d’alarma, des de Teisa volem explicar que no és com descriu exactament.

Actualment, Girona-Banyoles té 17 serveis d’anada i de tornada, de dilluns a divendres (habitualment, n’hi ha 29), amb 30 minuts de freqüència a primera hora del matí i, després, a cada hora. Els 12 serveis que falten s’utilitzen per doblar les expedicions de Banyoles a Girona, però amb sortida/destí des d’Olot i/o Girona.

D’aquesta manera, les sortides a les hores i 15 minuts tenen un autocar de Girona a Banyoles i un altre de Girona a Olot, cosa que propicia que hi hagi menys aglomeracions. Tot i semblar que hi ha menys servei, hi ha en funcionament el 100% d’autocars i de personal. El servei de caps de setmana és l’habitual. Pel que fa a la demanda, malauradament es troba entre el 45 i 50%, quan l’oferta global del servei de Teisa es troba al 90%. Al setembre, hi ha previsió del 100%.

Estem d’acord que s’ha fet un gran esforç els últims 20 anys per augmentar la quota del transport públic, però desconeixem si es disposarà de pressupostos millorats per seguir apostant per la mobilitat sostenible.

Girona



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.