Opinió

L’APUNT

La força del documental

Michael Moore va portar el documental al cim guanyant la Palma d’Or de Canes amb Fahrenheit 11/9 (2004), i ara ha tornat als cinemes amb Fahrenheit 9/11, un retrat demolidor de l’Amèrica de Donald Trump. És dels pocs cineastes que filmen només documentals i tenen espai garantit a la cartellera, però el gènere va guanyant pes, sobretot en els festivals. A part del Docs Barcelona, treuen el cap i fins i tot guanyen premis en certàmens no especialitzats. L’Alternativa ha distingit fa poc El silencio es un cuerpo que cae, d’Agustina Comedi, i el festival Most ha donat el premi Vi Català a 40 hectàrees, la terra i el pagès, de Pep Puig. El gran repte pendent per al documental, però, segueix sent guanyar públic en el circuit comercial.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.