Opinió

L’APUNT

Aterratge forçós

El somni de dominar el cel amb un superavió com l’A380 s’ha esvaït. Després de dotze anys de mantenir-lo en servei, el consorci europeu Airbus s’ha vist forçat a abandonar la fabricació de l’avió comercial més gran del món –de dos pisos i amb capacitat per transportar fins a 544 passatgers– a causa del baix nombre de vendes. El mercat aeri ha evolucionat i l’A380 no ha pogut resistir la demanda d’aparells més lleugers i flexibles. Emblema de la cooperació industrial europea, el fracàs del superjumbo, concebut per fer la competència al llegendari Boeing 747 nord-americà, coincideix amb un moment de debilitat al Vell Continent, en plena desacceleració econòmica i abocat a tensions polítiques internes i a l’incert desenllaç del Brexit.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.