Editorial

La desídia de l'Estat al Prat

L'Estat ha fet tot el possible per convertir l'aeroport de Barcelona-el Prat en una infraestructura de segona per fer prevaler l'Adolfo Suárez-Madrid-Barajas. Tot i que les dades el desmenteixen dia rere dia i el Prat va tancar l'any 2016 amb 44 milions de viatgers, a només dos de l'aeroport madrileny, i un augment d'un 11,2%, el govern espanyol manté la seva política de considerar l'aeroport de Madrid l'únic ‘hub' de l'Estat espanyol, cosa que, fins i tot des del punt de vista de negoci, és una aberració. Només cal veure que, un cop s'ha permès al Prat fer vols cap a l'Amèrica del Sud sense passar per Madrid, aquests tenen uns índexs de creixement del 30% anual.

La situació no és nova i ja el PSOE va evitar que el comandament de l'aeroport es fes des de Catalunya amb la seva retallada de l'Estatut, però la desídia de l'Estat no para de créixer i s'ha tornat a fer palesa amb les cues que hi ha generat la falta de previsió del Ministeri de l'Interior davant l'entrada en vigor, el 7 d'abril, de la nova normativa europea sobre el control de passaports després de detectar-se que alguns terroristes han entrat al territori Schengen amb documentació en regla. Aquesta norma afecta tots els aeroports espanyols, però les cues han estat al de Barcelona, el que el govern estatal es mira com un aeroport de segona, com l'aeroport de baix cost. El govern de Rajoy, a més, ha estat desaparegut durant tot el cap de setmana sense fer front, amb la diligència desitjable, al problema i és necessari que doni explicacions i assumeixi responsabilitats, més enllà de prometre que no tornarà a succeir. Promesa que, a més, és falsa, ja que, com sempre, posarà algun pedaç i fins a la propera. L'única solució és la gestió des de Catalunya, des del nou estat.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia