Editorial

T-Mobilitat, una tardana bona mesura

Els usuaris del transport públic –amb especial incidència per als de l’àrea de Barcelona– hauran d’esperar encara tres anys per disposar de la T-Mobilitat, si es compleix el darrer calendari anunciat pel conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet. Aquest no és només un enginy tecnològic per accedir al metro, el tren o l’autobús de manera més àgil, la qual cosa també seria un avenç important en actualització tecnològica i comoditat per al passatger. La T-Mobilitat és el sistema que ha de posar fi a les actuals zones tarifàries que comporten un greuge comparatiu entre municipis. Perquè viatgers que agafen el mateix transport des de parades que estan a uns pocs centenars de metres acaben pagant fins al doble per una T-10 –l’abonament més comú– pel simple fet d’estar separats per la línia administrativa que delimita una zona o una altra. L’equiparació del cost del bitllet de 18 municipis de la zona 2 de l’àrea metropolitana de Barcelona amb el preu de la zona 1 és una mesura que cal aplaudir, però que no soluciona el problema de fons del conjunt de municipis.

La T-Mobilitat permetrà aplicar preus segons recorregut i per tant adaptables a la distància que realitza cada passatger. Això hi introdueix una justícia distributiva del cost del viatge. I a més permetrà també tenir en compte la freqüència d’ús de l’usuari per fer bonificacions. Per això el nou i excessiu retard és un perjudici greu per a molta gent. És cert que l’aplicació del 155 ha retardat molts projectes de la Generalitat. Però justificar aquest calendari per poder garantir la qualitat del sistema no és una argumentació suficient. Tres anys sembla massa temps en ple segle XXI per no poder implementar un sistema que és una gran millora per a milers d’usuaris diaris del transport.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia