Catalunya i el Mobile, binomi d’èxit
El Mobile World Congress enceta avui una nova edició que s’allargarà fins dijous i convertirà Barcelona un cop més en la capital mundial de les noves tecnologies de la comunicació. Ni la forta competència internacional ni la distorsionada imatge d’una falsa caòtica Catalunya a causa de les demandes independentistes que intenta projectar l’unionisme espanyol han foragitat el congrés firal més important del planeta. I de fet, com va explicar el seu president, John Hoffman, ni en els moments més complexos després de l’1-O i de l’aplicació del 155 en què van preparar escenaris alternatius a Barcelona no van prendre la decisió de marxar, ni van fer públics els seus plans de contingència evitant cap interferència i pressió política, a diferència de grans empreses espanyoles.
L’edició del MWC que comença avui concentra el gruix de l’activitat a les instal·lacions de Fira de Barcelona de l’Hospitalet de Llobregat amb 120.000 m² –5.000 més que l’any passat– i 2.300 expositors. S’espera l’arribada d’uns 107.000 visitants d’uns 200 països i l’impacte econòmic s’estima en 473 milions i la creació de 14.000 llocs de treball. Els beneficis són evidents, fet que no vol dir que no s’hagi de lluitar contra la precarietat laboral o el sexisme en determinades contractacions laborals, com ara en el cas de les hostesses. El Mobile és, a més, motor d’una nova economia que va més enllà dels quatre dies del congrés. Barcelona –i per extensió Catalunya– i el Mobile són ja un binomi d’èxit que ha crescut conjuntament i que té una gran perspectiva de futur. Especialment si es consolida el projecte d’ampliació de la Fira i si fem cas de les enquestes que detecten una gran satisfacció pel nostre país entre visitants i expositors.