Editorial

Un impuls optimista per a la nova indústria

L’anunci de la posada en marxa, l’any 2024, d’una planta de fabricació de components per a bateries de 30.000 metres quadrats i 500 treballadors amb 600 milions d’inversió final prevista a Mont-roig del Camp és tan bona notícia pel simple enunciat de les seves grans xifres com pel que representa d’impuls a la reconversió tecnològica i al batec del sector industrial català. Ho delata el fet que una indústria associada a la nova mobilitat iniciï la seva expansió a Europa per Catalunya. Iljin Materials s’instal·larà en uns terrenys amb connexions òptimes per terra, mar i aire, a una hora i mitja de Barcelona, amb un clima que permet pensar que la planta serà autosuficient en termes energètics i amb mà d’obra qualificada a l’abast, i aquesta definició explica per què una vegada rere l’altra el ‘Financial Times’ selecciona Catalunya com la millor regió per fer inversions al sud d’Europa. L’arribada de la companyia sud-coreana no materialitzarà per si mateixa el canvi de model industrial i tecnològic, però contribuirà decisivament a impulsar l’orientació verda que ha d’inspirar totes les noves iniciatives empresarials.

Catalunya, un nucli potent de la indústria de la mobilitat, ha d’accelerar el canvi de model. Seat i Cupra en són un motor bàsic i l’assignació a Martorell de la plataforma petita de vehicles elèctrics del grup VW potser no és la notícia somiada però sí un senyal que la planta té projecte. Tampoc ha estat possible –perquè el govern espanyol no ho ha permès– que la planta de bateries s’aixequés a Catalunya, però tot el que sigui fabricar aquí components imprescindibles per a la nova mobilitat és treballar pel futur de l’ocupació directa i, sobretot, per la quantitat ingent d’indústria auxiliar i proveïdors que viuen sota el paraigua d’un gran fabricant. Aquesta petita i mitjana indústria genera una xarxa capil·lar que fa gruix i que és una font d’oportunitats i iniciatives. Amb visió de país, queden incògnites per resoldre, focalitzades en els projectes que han de donar continuïtat al que va ser Nissan, però la instal·lació d’Iljin al Baix Camp obre una nova perspectiva.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia