Editorial

Seat i l'ombra de la incertesa

Quan el president de Volkswagen va anunciar ahir a Wolfsburg que es revisaran totes les inversions del grup, que “tot allò que no sigui urgent serà descartat o retardat” i que es farà un ajust “no sense dolor” per recuperar-se de la crisi provocada per la manipulació de les emissions dels motors dièsel, un calfred es va estendre a tots nivells a Catalunya, on el grup Volkswagen té a Martorell una factoria clau per a l'economia catalana. La fàbrica Seat és des de fa dècades un dels motors econòmics del país, i el desenvolupament del sector de l'automoció s'ha congregat al voltant d'aquesta fàbrica i, en menor mesura, de Nissan. Uns sectors que no només generen molta activitat econòmica, sinó que són especialment creadors d'ocupació. La incertesa que genera l'anunci fet ahir a Alemanya no és doncs, menor, i la preocupació, tot i que no cal incórrer en un alarmisme precipitat, és totalment justificada. Retardar o frenar la indústria de l'automoció seria un cop duríssim per a l'economia catalana a curt i mitjà termini.

La situació del gegant automobilístic alemany és a hores d'ara molt delicada i cal confiar que el seny s'acabarà imposant. Les inversions anunciades a Martorell no necessàriament han de resultar afectades, perquè justament estan en el terreny de la innovació i la novetat, i poden ajudar a remuntar la imatge de la companyia i les seves marques. En tot cas, seria especialment dramàtic i injust que fossin els treballadors, els catalans en particular i en general tota la plantilla de la companyia que pugui resultar afectada, els que haguessin d'acabar pagant els plats trencats d'una actuació escandalosa, intolerable i absolutament inacceptable de la cúpula directiva de la firma.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia