Opinió

LA GALERIA

Mobilització ferroviària

El 8 de juliol exigirem un autèntic tren transfronterer

Amb aquesta article, amb aquesta galeria –una mica especial– voldria dirigir-me al conjunt de la població de les comarques gironines i –molt especialment– a la gent de l’Alt Empordà perquè el proper dissabte 8 de juliol del 2017, a dos quarts d’onze del matí, es concentrin a l’andana francesa de l’estació de Portbou per tal de celebrar la recuperació del tren de nit París-Portbou i, alhora, per donar suport a l’acte reivindicatiu/concentració a favor d’una millora integral del tren convencional, social i transfronterer de l’eurodistricte i l’euroregió.

Aquesta jornada reivindicativa del proper 8 de juliol a l’estació de Portbou, de fet, és el reconeixement a la feina dura i de qualitat de l’Associació d’Usuaris de Tren de Perpinyà-Cervera-Portbou –i d’altres grups de la societat civil a favor del tren convencional– en haver recuperat un tren –el tren de nit París-Portbou– que havia estat suprimit el desembre passat. De tota manera, aquesta jornada cívica a favor d’una mobilitat sostenible a l’eurodistricte i l’euroregió ha d’implicar una gran mobilització, en forma de concentració per tal de reivindicar –juntament amb els companys del nord– unes millores fonamentals de les línies R11 i RG1. El 8 de juliol a Portbou hem d’exigir un autèntic tren de l’eurodistricte del dia a dia, complementari del TAV, que esdevingui l’espina dorsal dels desplaçaments de viatgers a escala de l’euroregió. Per altra banda, en aquest lluita cívica per consolidar un tren convencional transfronterer –social i digne– ens hauríem d’emmirallar en el model bàsic de tren transfronterer de proximitat entre Hendaia i Donostia. Cal tenir molt present que el “producte” Eusko tren (dintre de l’eurodistricte basc) ofereix un servei entre Hendaia-Donostia en 35 minuts els set dies de la setmana, amb una tarifa de 4,9 euros (anada i tornada). Per què no es podria articular un tren semblant entre Perpinyà-Cervera-Portbou-Figueres (amb parades a totes les estacions)? De fet, això ens demostra que a Catalunya –i molt especialment a la regió de Girona– el binomi tren convencional/mobilitat sostenible i el concepte polític d’eurodistricte (no només en l’àmbit ferroviari) encara està molt verd, molt desaprofitat i menysvalorat. Ens manca molt de rodatge i ingents quantitats de voluntat política. Per aquesta raó es fa molt necessari que el màxim nombre de gent ens apleguem a l’estació de Portbou el proper 8 de juliol a dos quarts d’onze del matí per reivindicar una qüestió –social i territorial– que ens ha de permetre avançar cap a un model econòmic i vital molt més just, eficient i modernitzador.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Has superat el límit de 5 articles gratuïts d'aquest mes.

Continua llegint-nos per només

1

Passi d'un dia

48

Subscripció anual

Ja ets subscriptor?

Inicia sessió

[X]