Opinió

LA GALERIA

2020

Les obres de la nova Clínica Girona està previst que acabin el 2020. Pot semblar lluny, però no deixa de ser una bona notícia

Sap greu repetir-se, perquè no és la primera vegada, i suposo que no serà l’ultima, que en aquest espai surt el tema. I el tema és ni més ni menys que el de la ruïnosa entrada sud de Girona, que sembla que comença a veure la llum al final del túnel. Això és perquè ja han començat, finalment!, les obres per construir la nova Clínica Girona, que està previst que acabin l’any 2020. Pot semblar lluny, però no deixa de ser una bona notícia, es miri per on es miri i després del que han tardat. Només cal recordar que fa més de dos anys i mig que el ple de l’Ajuntament de Girona aprovava, per via d’urgència, la reurbanització de la zona. Sort que va ser per via d’urgència! En aquell moment ja recordava que aquell tràmit podia ser el principi de la fi del procés de declivi d’una de les zones de més circulació de la ciutat. I un dels principals punts d’entrada i, per tant, primera imatge per a molts visitants i gironins. Avui, una vegada començades les obres aquesta mateixa setmana, ja es pot parlar que és el principi de la transformació de tota la carretera de Barcelona. Només cal recordar que hi ha prevista la construcció del nou institut Ermessenda a les naus de l’antiga empresa Simon i la reforma de l’Hipercor. Sense oblidar tots els espais i equipaments previstos al voltant de l’estació de Renfe. Però ens agradi o no, tota aquesta metamorfosi només serà possible amb la participació i col·laboració de la iniciativa pública i privada. Ajuntament, veïns, propietaris i empreses estan obligats a l’entesa per evitar el conflicte. No s’entendria que fos d’una altra manera quan estem parlant d’una de les principals artèries de comunicació de la ciutat. Això no ha de significar, en cap cas, carta blanca perquè el sector privat pugui fer i desfer al seu gust. Els ciutadans tenim dret a reclamar que no es repeteixin els excessos especulatius dels anys de l’abundància, que són els que ens han portat aquí. Això passa perquè el sector públic reguli i controli els agents privats per evitar possibles males pràctiques. De moment, tinguem confiança i, sobretot, paciència. Perquè tot i que podríem pensar que ja que s’ha posat en marxa la remodelació de la carretera de Barcelona tot anirà més ràpid que fins ara, l’altre dia des de l’Ajuntament tiraven una mica d’aigua al vi en comentar que caldrà esperar cinc anys per veure canvis importants.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia