Opinió

A la tres

Incompetents

“Jo no vull cap campanya per saber els meus drets com a passatger; el que vull és que els vols surtin a l’hora

Anys enrere passava sovint per una carretera cada cop en més mal estat. L’asfalt s’anava deteriorant, un dia apareixia un sot en un costat, l’endemà en un altre... i jo m’anava preguntant quan l’administració hi faria alguna cosa. Van trigar, molt més del que em pensava, però finalment un dia hi va aparèixer un cartell, ben gran, a l’inici de la carretera que deia: “Perill. Carretera en mal estat.” La vaig trobar fantàstica, la solució. Tan fantàstica (és una ironia, per si no ho han entès) com trobo aquesta campanya que m’empasso ara per televisió o que hi ha als plafons dels aeroports sobre els drets que tenim els viatgers si la companyia aèria corresponent ens pren el pèl. “Tens problemes amb el teu vol? Consulta els teus drets”, t’anuncien en ple aeroport. I per televisió ja fa dies que m’obsequien amb un anunci llarguíssim d’en Katalonski explicant-me els drets que tinc si perdo, m’endarrereixen o cancel·len un vol. És fantàstica, la solució aquesta. Ara, gràcies a aquesta campanya, mig país ja sap que si m’endarrereixen el vol més de tres hores tinc dret a una compensació econòmica d’entre 250 i 600 euros i que si triguen més m’han de donar sopar, o sopar i dormir. Molt bé. I jo em pregunto (com m’ho preguntava aleshores amb la carretera): no seria millor concentrar els esforços a solucionar el problema, i no pas a explicar-me quins drets tinc si la cosa no funciona? Que la Generalitat –i la mateixa Comissió Europea– facin una campanya intensíssima sobre els drets dels viatgers quan ens anul·len o endarrereixen un vol és admetre que són incapaços de resoldre-ho. Vueling, Ryanair o qui sigui et deixa a terra o et fa esperar deu hores a la terminal i el que menys t’importa és saber si tens dret a 250 euros. El que vols és que compleixin els horaris, i que si no ho fan l’administració els sancioni o els obligui a complir-los. I res més. Fa una mica de vergonya aliena, aquesta campanya. L’entenc, però jo no vull un cartell a l’inici de la carretera, vull que l’arreglin si està intransitable. Perquè amb aquesta campanya, senyors meus, no estan anunciant només quins són els meus drets; en el fons, estan anunciant que són uns incompetents.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia