Opinió

opinió

Desgavell circulatori

És notori i conegut que l’actuació portada a terme al carrer de la Creu és un invent que té poc recorregut, o almenys així sembla. No agrada als veïns ni als que hi circulen i tampoc a la plataforma Mou-te en Bici, que tampoc ho veuen ben resolt. Les raons són òbvies, són de disseny, de seguretat i de mobilitat. El desgavell d’una obra pública, pagada entre tots i sense informar els veïns, és descomunal. La gran majoria de veïns no han rebut cap informació respecte a això. I ho lamento molt, tant com ho lamenten els qui ho pateixen cada dia. I quan es tira pel tros i sense una idea del que es vol i es pot en una artèria vital de la ciutat, sense analitzar-ne els avantatges i inconvenients, la cosa no pot acabar bé. Anem per parts per entendre aquest enorme desgavell.

El carrer de la Creu serà, si algú no hi posa remei, la creu per als que hi circulen o que hi viuen. Havent-hi com hi ha un carril bici a l’Emili Grahit, el doble sentit del carril bici no té gaire sentit. Hipoteca un espai que és necessari per a ambulàncies, bombers, urgències i descàrregues a l’engròs. L’accés d’aquests serveis serà impossible per la barrera que fan els cotxes a l’aparcament central, els arbres de les voreres i els cotxes que hi circulen. Alhora, les zones de càrrega i descàrrega estan massa sovint ocupades per vehicles que hi aparquen de forma incívica. Un únic carril de circulació encara ho complica més sobretot en el fet d’aparcar i en els passos de vianants amb resultat d’importants retencions de trànsit. L’aparcament de motos és als extrems, en el punt de gir dels vehicles, que, casualment, coincideix amb el pas de vianants. Imagineu-vos això a les cinc de la tarda coincidint amb la sortida de les escoles. Aquest és un carrer amb força circulació, amb una escola, bars i botigues de comestibles, de moda, farmàcies i travessat per un altre carrer, el Joan Maragall, molt transitat en direcció al centre de la ciutat. Les zones d’encreuament dels vianants a Balmes-Creu estan protegides per unes illetes d’obra cantelluda que són d’una alta accidentalitat per als vehicles que hi topen, malmetent l’obra, experiència que ja han viscut uns quants conductors. Hi afegim dues senyalitzacions horitzontals de stop molt perilloses, l’una a la sortida del carrer Cardenal Margarit i l’altra de la Font del Rei, sense visibilitat i després de superar quatre obstacles: l’aparcament de vehicles, el carril bici, els vianants i els cotxes que hi circulen. Finalment, les obres del col·lector a la cruïlla amb Migdia no fan més que afegir encara més conflictivitat en un punt que ja és calent per si mateix. L’altre desgavell, i per nota també, és el del carrer Migdia en el tram comprès entre Marquès Caldes de Montbui i Riu Cardoner. Aquest tram és una ziga-zaga, dreta a esquerra, esquerra a dreta, esquivant canvis de direcció i reserva per a taxis, girs a l’esquerra, bus i bicicletes. Nota: amb les vegades que hi he circulat, que són moltes i cada dia, no he coincidit amb cap bus, taxi, però sí amb alguna bicicleta. Tal desgavell sembla proporcional a la ineptitud dels seus dissenyadors. On és la ciutat funcional, amable i segura?

Queda ben clar que les ocurrències només cal fer-les allà on les provatures no tinguin cap conseqüència si del que es tracta és de fer proves pilot. I, si aquestes s’han de fer, fem-les bé. Com s’està demostrant, és pitjor el remei que la malaltia. Esperem que el període de prova s’acabi el més aviat possible i es redefineixi el seu disseny amb sentit comú, racionalitat, proporcionalitat i funcionalitat. Esperem que el “nou” equip de govern en prengui nota i rectifiqui.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia