Opinió

opinió

B-140: així sí

L’acord per a la mobilitat del polígon obre la porta a la millor coordinació per a tota la zona

Cooperació municipal amb la Generalitat per oferir solucions a la mobilitat de la B-140, així sí. El passat dilluns 2 de novembre va cloure un intens treball de mesos entre la secretaria d’Infraestructures i Mobilitat del Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat de Catalunya i els ajuntaments de Sabadell, Barberà del Vallès, Polinyà i Santa Perpètua de Mogoda al voltant de la B-140, que permetrà endegar millores immediates a la via en un context més general que aborda tota la problemàtica de mobilitat de l’àmbit.

Val a dir que l’acord és fruit, en primer lloc, de les reiterades peticions de l’Ajuntament de Santa Perpètua de Mogoda i el de Polinyà arran del creixent problema de saturació que la instal·lació d’Amazon no feia sinó agreujar i que en el seu moment, com calia, no es va abordar degudament.

Cal recordar que la B-140, que uneix els municipis de Sabadell i Santa Perpètua de Mogoda, és una via avui molt carregada, que supera els 25.000 vehicles en dies laborables i el 10% de vehicles pesants en molts trams, i té punts coneguts per tothom de congestió total en hores punta: en els accessos a Sabadell, en la rotonda de Can Sabau que l’encreua amb la B-142 cap a Polinyà i, com és prou conegut, en els accessos 18 i 19 de l’AP-7. És una via que actua d’embut d’una gran àrea d’activitat econòmica de polígons industrials dels quatre municipis, i que presenta problemes reals de funcionalitat i seguretat.

L’acord situa en paral·lel intervencions sobre les quals hi ha un gran consens i criteris generals per afrontar la problemàtica de fons. Començant per aquests darrers, no hi ha dubte que a mitjà termini no hi ha solució viable, ni tan sols amb augment de capacitat, si no és obrint sortida de la B-140 a ponent, amb la millor solució que es consideri (ronda sud de Sabadell, tram interpolar per Barberà del Vallès, vial paral·lel al Ripoll...). Al nostre entendre l’estudi d’aquestes possibilitats es posa hores d’ara sobre la taula i estarà present en endavant. Igualment sense repensar amb el Ministeri les característiques i dimensions dels accessos 18 i 19 de l’AP-7 difícilment podrem garantir el correcte funcionament de la via. Tanmateix hem convingut que aquest abordatge general no pot ni ha d’impedir tirar endavant actuacions que millorin la situació actual. N’hi ha quatre de principals: una nova rotonda d’accés a Sabadell, la transformació a dos nivells de la rotonda de Can Sabau per tal de facilitar tant el trànsit AP-7-Polinyà com el Sabadell-Santa Perpètua, l’anàlisi de la implantació d’un servei de bus ràpid BrCat en la via per augmentar la dotació de transport públic en la mateixa i, també, l’estudi de reforma del conjunt de la via tenint en compte un seguit de paràmetres (protecció paratges Santiga i Can Llobateras, via ciclable i de vianants, seguretat per a les parades d’autobús) que han de millorar la funcionalitat i capacitat de la via sense fer d’aquesta cap autovia ni via ràpida.

Estem sincerament satisfets del pas fet i volem agrair tant al Departament com als municipis veïns aquest acord, que és alhora un compromís per continuar treballant d’ara endavant de la mateixa manera, ara sí, de cooperació entre institucions per trobar les millors i més factibles solucions. La B-140 és la columna de tota una àrea econòmica, haurà de ser aviat el Passeig Industrial que els nous temps demanen: una mobilitat més sostenible, segura i fluida. Gràcies de nou, ara sí.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia