Reclamen que el corredor no oblidi el Camp i l'Ebre
Usuaris i veïns celebren la trobada, però reclamen que la infraestructura no passi de llarg dels territoris
L'enèsim intent per impulsar políticament el corredor mediterrani va ser rebut amb satisfacció per les entitats que treballen, tant al Camp de Tarragona com a les Terres de l'Ebre, per reclamar un transport públic i infraestructures viàries segures. Tant les plataformes que defensen el transport ferroviari de qualitat com el moviment veïnal que reclama la gratuïtat de l'autopista AP-7 van aplaudir la reunió entre el president català, Carles Puigdemont, i el valencià, Ximo Puig, per desencallar el projecte, però van insistir que el corredor no pot passar de llarg del territori ni fer oblidar la necessitat de gestionar millor les infraestructures ja existents.
Els usuaris del trens reclamen poder aprofitar la línia del corredor per millorar les comunicacions amb Barcelona, principalment. Des de les Terres de l'Ebre, els veïns que defensen solucions a l'accidentalitat de l'N-340 addueixen que la concreció del corredor no ha de fer oblidar la necessitat d'oferir alternatives viàries públiques i gratuïtes com ara una AP-7 lliure de peatges.
Alegria amb prudència
“Ens n'alegrem molt, que es parli del corredor mediterrani, però no oblidem que pot passar de llarg. Pot succeir que tots els trens passin pel Camp de Tarragona i prou”, alertava el portaveu de l'associació Promoció del Transport Públic (PTP) al Camp de Tarragona, Daniel Pi, durant una roda de premsa conjunta amb la Plataforma per la Defensa d'un Ferrocarril Públic i de Qualitat (pdf.camp) i la Plataforma Trens Dignes a les Terres de l'Ebre-Priorat. Consideren que “de la mateixa manera que avui es reivindica una cosa d'absoluta racionalitat, que Barcelona i València estiguin ben connectades per ferrocarril”, cal que la infraestructura, que creua les Terres de l'Ebre i el Camp de Tarragona, sigui d'utilitat també per als viatgers d'aquests territoris. “O poden passar coses tan absolutament surrealistes com que determinats trens puguin trigar menys de Barcelona a Madrid que de Barcelona a Móra la Nova”, va indicar. També els veïns que reclamen la gratuïtat de l'AP-7 van valorar la trobada per recordar la pertinència i legitimitat de les seves reivindicacions. El moviment veïnal reconeixia la “necessitat” i se suma a la reivindicació del corredor “com a necessari per al desenvolupament dels dos territoris”. Tot i això, subratllen la necessitat que “l'alternativa” existent, i que és emprada “de manera majoritària per tothom”, tant per al transport de persones com de mercaderies, és la carretera que els travessa, sigui l'N-340 o l'AP-7.