Política

aplicació del 155

Millo assegura que les picabaralles entre ERC i JxCat “impedeixen” aixecar el 155

Les diferències entre els dos partits per la presidència de la Generalitat són les que estan provocant, segons el delegat del govern espanyol, que s’allargui l’aplicació de l’article

El delegat del govern espanyol a Catalunya, Enric Millo, ha responsabilitzat ERC i JxCat del manteniment de les mesures de l’article 155. Segons Millo, les diferències entre els dos grups per plantejar un candidat a la presidència de la Generalitat que reuneixi tots els “requisits legals” impedeix que es puguin aixecar les mesures del 155 i que això dilata el restabliment de la normalitat a Catalunya.

“Quan abans es reconegui aquesta realitat abans arribarem al final d’aquest procediment i el 155 es podrà aixecar automàticament; i per al govern espanyol, quan abans es produeixi, millor”, ha conclòs Millo durant una visita aquest dimecres a Tarragona.

D’altra banda, el delegat del govern ha evitat valorar la compareixença de l’exdiputada Mireia Boya i i s’ha limitat a expressar “el màxim respecte a la independència del poder judicial”. “Tots tenim els mateixos drets i deures, ningú està per sobre de la llei, però al mateix temps tothom té el dret a recórrer les resolucions que consideri oportunes”, ha afirmat Enric Millo. “En aquest estat de dret, tothom té els seus drets garantits i que compleixi amb les seves obligacions”, ha conclòs.

Defensa que l’aposta de Foment per l’Aeroport de Girona no descarta l’estació intermodal a Reus

El delegat del govern espanyol a Catalunya, Enric Millo, ha afirmat aquest dimecres que l’aposta del Ministeri de Foment per convertir l’Aeroport de Girona en la quarta pista del Prat no va “en detriment” de l’Aeroport de Reus. En declaracions des de Tarragona, Millo ha explicat que el projecte de connectar l’aeroport de Vilobí d’Onyar amb el TAV era llargament reivindicat i “ja estava damunt la taula, desenvolupat i estudiat”. Tècnicament, ha afegit, s’ha considerat que l’opció gironina “pot jugar una complementarietat més eficient” en relació amb el Prat. El delegat ha insistit que això no descarta que es puguin estudiar altres possibilitats en el futur, com és el cas de l’estació intermodal al sud de l’Aeroport de Reus, però ha emmarcat la decisió en una qüestió de prioritats i de disponibilitat. La manca de concreció sobre la intermodal, que va ser adjudicada el 2009, però es manté aturada des d’aleshores, ha causat malestar al territori.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Tardà rebutja el front comú de Torra a les europees

Dimiteix el ministre britànic pel Brexit

Londres

El Congreso rebutja l’esmena a la totalitat del PP a la Sanitat Universal

Cimera extraordinària europea el 25 de novembre per donar llum verda al principi d’acord del Brexit

Torrent fixa la desqualificació personal com a línia vermella al Parlament

Campuzano creu que Sánchez “no té interès” real en aprovar els pressupostos

en directe

Comissió de la Sindicatura de Comptes

Dos agents s’escuden en l’ús de “tècniques policials” per l’1-O

barcelona

Aragonès escenifica el desgel amb la primera visita a Puigdemont

barcelona