Setge al procés sobiranista
Òmnium Cultural: “Volen dividir la societat”
Òmnium acusa el govern espanyol d’un “atac directe” a l’escola catalana
Òmnium Cultural ha acusat avui el Govern espanyol de “voler dividir la societat amb un atac directe a l’escola catalana” i ha advertit que l’entitat “defensarà sense descans el model d’immersió lingüística garant de la cohesió social i avalat per experts internacionals”.
Òmnium ha reaccionat així després de conèixer que el Ministeri d’Educació estudia incloure una casella, en la documentació per a la pròxima prescripció escolar a Catalunya, que permeti als pares d’alumnes escollir l’escolarització en castellà, segons ha traslladat el president del Govern, Mariano Rajoy, a l’entitat Societat Civil Catalana (SCC).
“El govern de Mariano Rajoy admet que està estudiant activar la preinscripció escolar una nova casella on els pares i mares puguin elegir en quina llengua volen escolaritzar els seus fills. Aquesta opció és un atemptat directe contra el model d’immersió lingüística reconegut internacionalment, garantia de la cohesió social al nostre país i de la igualtat de l’alumnat”, argumenta Òmnium.
En un comunicat, l’entitat denúncia que “el govern de l’Estat intenta imposar per la força el seu programa polític a Catalunya malgrat no haver aconseguit mai l’aval de les urnes”.
Òmnium Cultural, que ha tornat a exigir “la retirada immediata de l’aplicació de l’article 155 a Catalunya”, ha advertit que l’entitat “seguirà defensant sense descans el model d’èxit d’escola catalana fidel als seus principis fundacionals de llengua, cultura i cohesió social per seguir units i avançar com un sol poble”.
L’entitat cultural catalana també ha recordat que les avaluacions generals de diagnòstic (EGD) del Ministeri d’Educació, Cultura i Esport revelen que els resultats de l’alumnat català en competència lingüística no difereixen significativament dels de la mitjana d’Espanya.
“El model d’immersió lingüística compta amb el consens de la comunitat educativa i del conjunt de la societat catalana i és garantia de cohesió”, de manera que Òmnium veu “intolerable l’ús de l’escola com a instrument polític, un dels grans èxits socials del país”.