Ryanair cancel·la uns 300 vols diaris a tot Europa per la vaga de tripulants de cabina
La companyia assegura que ha decidit cancel·lar el 12% dels 2.400 vols que opera cadascuna de les jornades d’aturada per minimitzar-ne l’impacte
Ofereix als passatgers reubicar-los en altres vols o reemborsar-los el bitllet
La vaga de tripulants de cabina de Ryanair convocada per als dies 25 i 26 de juliol afectarà uns 300 vols a tot Europa cadascuna de les dues jornades, el 12% dels 2.400 vols que l’aerolínia opera cada dia al continent.
La companyia ha detallat en un comunicat que cancel·larà uns 200 dels 830 vols que opera cada dia a l’Estat (24%), uns 50 dels 180 que surten o arribe a aeroports de Portugal (24%) i 50 dels 160 vols operats a Bèlgica (31%) amb l’objectiu de “minimitzar l’impacte” de les aturades. L’aerolínia calcula que les dues jornades de vaga afectaran fins a 600 vols a tot Europa (12%) i uns 100.000 passatgers que tenien previst viatjar entre els dos dies.
Ryanair to cancel up to 300 of 2,400 daily flights next Wed 25 and Thurs 26 to minimise disruption to customers from unnecessary strikes by some cabin crew in Belgium, Portugal and Spain: pic.twitter.com/qTsmq3lCPI
— Ryanair (@Ryanair) July 18, 2018
Ryanair ha assegurat que ha enviat correu electrònic i un missatge de text als passatgers afectats per avisar-los de la cancel·lació amb set dies d’antelació i oferir-los la possibilitat de reubicar-se en un altre vol que operi set dies abans o després del 25 i 26 de juliol. o els reemborsarà el preu dels bitllets. Com a alternativa, ofereix als clients rebre el reemborsament íntegre dels bitllets.
La companyia destaca que ha incorporat personal extra al departament d’atenció al client per tal de donar suport a la gestió dels reemborsaments i de les reubicacions dels clients afectats per les vagues. L’empresa ha remarcat que la majoria dels usuaris, el 88%, no es veuran afectats per les aturades.
Ryanair demana “disculpes per les molèsties derivades de les vagues que es produiran malgrat que hem fet tot el possible per evitar-les”. Segons la companyia, aquestes aturades “no tenen cap justificació i no persegueixen altra cosa que entorpir les vacances familiars i beneficiar altres aerolínies a Bèlgica, Portugal i Espanya”. L’empresa assegura que les seves tripulacions de cabina “gaudeixen d’un bon sou” i els dissenys dels quadrants de feina els concedeixen “14 dies lliures al mes”. A més, afirma que tenen “bones comissions per vendes, bonificació per uniformes i prestació per malaltia”.
En la seva nota, Ryanair no esmenta els tripulants de cabina d’Itàlia, que tenen previst secundar les mobilitzacions només la primera jornada de vaga.
Condicions laborals
La convocatòria afecta tots els treballadors que presten els seus serveis com a tripulants de cabina directament per a Ryanair o indirectament a través de les companyies Cre·link Ireland i Workforce International Contrators.
Els convocants de la vaga a l’Estat espanyol reivindiquen l’aplicació de la legislació estatal en matèria laboral i sindical a tots els tripulants que presten els seus serveis al país i, per tant, els seus contractes es regeixin per la legislació espanyola.
També reclamen el reconeixement de les seccions dels sindicats convocants (USO i Sitpla) per tal d’emprendre de manera immediata la negociació d’un conveni que reguli les condicions laborals dels tripulants de cabina.
Una altra aturada de 24 hores convocada per a aquest divendres per un centenar de pilots de Ryanair a Irlanda, tots ells contractats directament per l’aerolínia, provocarà la cancel·lació de 24 vols amb destinació al Regne Unit.
Els afectats podran reclamar entre 250 i 400 euros
Els passatgers afectats per la vaga de Ryanair podran reclamar a l’aerolínia, entre altres mesures, compensacions d’entre 250 i 400 euros, un transport alternatiu, el reemborsament del bitllet, indemnitzacions per danys materials i morals o el dret a rebre assistència. Així, la companyia haurà de pagar les nits d’hotel i les activitats contractades no disfrutades als clients afectats.
La companyia de reclamancions Reclamador.es ha precisat que els viatgers podran reclamar, en concepte de compensació, 250 euros si el vol és de curt radi o 400 euros si la distància és d’entre 1.500 i 3.000 km.
Entre les mesures que els usuaris podran reclamar també hi ha la indemnització per danys materials i morals si, per exemple, no és possible acudir a un concert, un festival, un tour turístic o activitats pagades que, en definitiva, no es puguin gaudir com a conseqüència de la vaga.
Finalment, els afectats tenen la possibilitat de sol·licitar el reemborsament del bitllet si l’aerolínia no ofereix un viatge alternatiu i el dret a rebre assistència (menjar i beguda) en el cas d’optar per un transport alternatiu, sempre que el retard superi les dues hores.