Política

El Govern aprova la normativa per sancionar l’apologia de l’anorèxia i la bulímia a Internet

L’executiu dona llum verda al decret llei que modifica el Codi de Consum per actuar contra la difusió de continguts a la xarxa que fomenten els trastorns alimentaris

El Govern ha aprovat aquest dimarts al matí el decret llei que modifica Codi de consum de Catalunya (Llei 22/2010), per tal de disposar d’un marc legal que permeti a la Generalitat actuar contra la difusió de continguts a Internet que fan apologia dels trastorns alimentaris i inciten a seguir conductes perjudicials per la salut. Així ho ha exposat la portaveu, Elsa Artadi, durant la roda de premsa d’aquest dimarts al migdia a Palau, després de la reunió del Govern. L’executiu dona així llum verda a la norma que ha d’actuar contra la difusió de continguts a la xarxa que facin apologia de l’anorèxia i la bulímia.

El nou marc legal ampliarà la responsabilitat als intermediaris -empreses, plataformes o serveis digitals- que, tot i tenir coneixement de l’existència d’aquest tipus de contingut en les seves plataformes, no duguin a terme accions per eliminar-los. Se’ls considerarà “cooperadors o encobridors”. Serà una infracció “greu” del Codi de consum realitzar activitats de promoció, publicitat, oferta o qualsevol altra que fomenti o indueixi l’adopció d’hàbits relacionats amb els trastorns alimentaris, com l’anorèxia i la bulímia, i es podrà sancionar amb multes de fins a 100.000 euros.

Amb aquest decret llei, el Govern dona compliment al compromís subscrit de lluitar “eficaçment” en aquest àmbit, fruit dels treballs de la Taula de Diàleg per a la Prevenció dels Trastorns Alimentaris (TCA), liderada pel Departament d’Empresa i Coneixement, a través de l’Agència Catalana del Consum (ACC)-, que van posar de manifest la necessitat “urgent” d’adoptar mesures de protecció i prevenció davant la informació potencialment perjudicial present a webs, blocs i xarxes socials, sobre trastorns com l’anorèxia i la bulímia.

Aquesta modificació del Codi de consum permetrà vigilar, investigar i, si és el cas, sancionar les empreses, plataformes i serveis digitals que, tot i tenir coneixement de l’existència d’aquest tipus de contingut en les seves plataformes, no duguin a terme accions per eliminar-los.

D’aquesta manera, s’amplia la responsabilitat als intermediaris de les xarxes socials, que passen a ser també responsable de la difusió d’aquests continguts. L’incompliment d’aquestes obligacions suposarà una infracció greu del Codi de consum, que es podrà sancionar amb multes de fins a 100.000 euros.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Política

ERC formalitza la proposta d’un cara a cara entre Aragonès i Puigdemont

barcelona
política

Els homes joves són els més espanyolistes, segons una enquesta d’Òmnium

barcelona
política

Aprovada la partida urgent de 142 milions per fer front a la sequera

barcelona
política

El Parlament convalida el decret per salvar 1.850 milions dels pressupostos fallits

barcelona
orient mitjà

Creixen els temors d’una incursió de l’exèrcit israelià a Rafah

barcelona
judicial

La Fiscalia de l’Audiència Nacional veu terrorisme al cas del Màgic

barcelona
orient mitjà

Von der Leyen demana a Israel i l’Iran que frenin l’escalada

barcelona
índia

Arrenca el procés electoral més gran i més llarg del món

barcelona

Israel llança un atac limitat de represàlia contra l’Iran

barcelona