Política

Robert Bosch

Candidat per Junts x Catalunya a l'alcaldia de l'Escala

“El sistema de circulació ha de variar a l’hivern”

“Proposem fer un pàrquing de quatre plantes a la plaça Nova”

“Alguns dels problemes del 2007 s’han agreujat”

Bosch, de 29 anys, és advocat i regidor a l’Ajuntament des del novembre del 2015 i encapçalarà per primera vegada la llista electoral. L’assemblea local el va escollir el març passat.
Expliquen que han analitzat dèficits i han desenvolupat solucions.
Vam analitzar quins eren els problemes que tenia l’Escala el 2007, quan va entrar el Partit Socialista al govern, i hem vist que l’any 2019 no solament no s’han solucionat els més importants sinó que n’hi ha alguns que s’han agreujat. El que hauríem fet nosaltres era tenir projecte, analitzar els problemes reals i presentar solucions possibles.
Quines són les propostes?
Quan va entrar Estanis Puig al govern, amb Víctor Puga de 2, un problema era bàsicament l’estacionalització de l’economia de l’Escala: teníem enfocat tot el model de negoci en el model turístic i això el que feia era que no fóssim capaços de desenvolupar zones industrials i atraure empreses que no es dediquessin directament a aquest àmbit.
Quins problemes més hi veuen?
Un problema greu d’aparcament al centre del poble i al nucli antic en especial, i no només no s’ha resolt sinó que s’ha agreujat tallant la circulació al nucli antic i eliminant moltíssimes places de pàrquing.
Parlaven també de falta d’atenció a la gent gran.
Teníem també un problema de serveis i oferta pel que fa a l’atenció a la gent gran. L’Escala és un dels pobles del nostre entorn amb el nostre rang de població que no disposa d’una residència integral amb centre de dia per atendre tota aquesta gent. A aquests problemes cal afegir-hi el pla general que portava el Partit Socialista en el programa el 2007, el 2011 i el 2015, i el 2019 no s’ha iniciat ni la tramitació.
Quin és el model de ciutat que ha de preveure el POUM?
Primer de tot, hem de decidir si a les zones residencials hem d’augmentar o disminuir densitats, si volem que cedeixin zones verdes o creiem que tenim les suficients. Hem de donar sentit a l’urbanisme. Ara a primera línia es deixa fer planta i tres pisos, i a darrera, planta i dos pisos, quan hauria de ser al revés per lògica pura: en un poble de costa com més finques tinguin vista al mar millor, més rendiment per a l’Ajuntament i per als particulars que hi fan inversions. El nostre model de POUM ha de fer compatible que no hi hagi grans pèrdues per a inversors privats amb el respecte amb l’entorn.
L’aparcament, quina solució té?
Si mirem les conseqüències que ha tingut la reforma del front marítim en la regulació de la circulació, veurem que al carrer Maranges un gran nombre de botigues han tancat i no troben llogater, i a la platja hi ha una rotació de bars impressionant. Si mirem els negocis buits, ens fa pensar que no s’ha encertat en el projecte de reforma. Proposem un aparcament a la plaça Nova, fent subterrànies dues plantes cap a sota, una planta cap a dalt. Sabent que l’Escala no és el mateix poble a l’hivern que a l’estiu, el model de circulació ha de variar de l’hivern a l’estiu.
Pla d’urbanitzacions. Diagnosi feta. Com s’ha d’enfocar el problema?
Falta una memòria econòmica real. Sabem que s’haurà d’anar del 85 al 90% de contribucions especials, però és imprescindible saber un calendari d’execució i un calendari de pagament perquè ningú hagi de patir desajustos econòmics. Proposem fer un pla de pagament a sis anys per endavant, que es pagui una quota mensual i d’aquí a sis anys desenvolupar-lo amb els diners recaptats.
Tenen propostes per al transport urbà i interurbà?
Quant al transport urbà, proposem la licitació d’un servei de transport entre barris residencials de 15 de maig a 15 d’octubre, provant-ho en temporada d’estiu, i si té acceptació estudiar-ho per a l’hivern.
Quant al transport interurbà?
Proposem un augment de freqüència amb les connexions amb Figueres, Girona i hospitals, per una banda, i segon, tant per al transport urbà com per a l’interurbà, implantar la targeta “Mobilitat l’Escala” amb dues subvencions principals, una del 50% per a més grans de 65 anys, en què assumiria el cost l’Ajuntament, i l’altra del 100%, per anar a centres mèdics i entre barris per a persones amb mobilitat reduïda.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.