Política

L’Estat diu ara que la data del 2024 per pagar per l’ús de les carreteres “és orientativa”

Ribera assegura que “se cercarà el consens” i no s’aplicarà fins que hi hagi recuperació econòmica

Calvet diu que la proposta arriba “tard i malament”

Aigua al vi. Com ha passat en tantes altres ocasions en què els governs espanyols han enviat documents de treball amb propostes econòmiques a la Unió Europea, ahir, el de Pedro Sánchez també va aigualir, mentre les crítiques continuaven arribant d’entitats i administracions, la proposta de fer pagar per l’ús de totes les carreteres a partir de l’any 2024 . La vicepresidenta quarta del govern espanyol i ministra de Transició Ecològica, Teresa Ribera, va remarcar ahir que el compromís d’introduir peatges a tota la xarxa viària espanyola el 2024 es desenvoluparà cercant “el màxim consens” i no s’aplicarà “fins que estigui consolidada la recuperació” econòmica. Ribera va subratllar que la mesura encara “no està definida ni perfeccionada” i s’hi està treballant. La vicepresidenta hi va afegir que caldrà integrar en la proposta “respostes adequades a col·lectius que necessitin alguna mena de matís”. En la mateixa línia, la ministra i portaveu de l’executiu, María Jesús Montero, va sentenciar que la data del 2024 per implantar els peatges a les autovies “pot ser orientativa” i que sempre dependrà de la recuperació econòmica i que es torni als nivells de creixement del PIB anteriors a la pandèmia.

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, per la seva banda, va acusar, en una entrevista a Catalunya Ràdio, el govern espanyol d’“anar tard i malament, com sempre” i va reiterar la seva aposta per la vinyeta. “És una directiva europea que volem que es pugui aplicar a Catalunya. Tenim un model definit, d’implementació molt ràpida amb tarifa plana i permetria progressivament anar a una tarifació per ús”, va assenyalar Calvet. El conseller va recordar que els ingressos de la vinyeta anirien destinats a la millora del transport públic, a mantenir les carreteres o a donar subvencions a empreses i persones individuals per ambientalitzar les flotes.

“L’Estat espanyol ha fet com si sentis ploure. Ho ha anat negant; advertíem que seria d’obligat compliment per Europa i al final quan presenten els papers han d’incloure el concepte”, hi va afegir Calvet, que va lamentar que el govern espanyol ho anunciï de manera “equívoca” i a pocs mesos de la finalització de les concessions de diverses autopistes de peatge a Catalunya.

LA FRASE

La proposta cercarà el consens i no s’aplicarà fins que arribi la recuperació econòmica
Teresa Ribera
Ministra de Transició Ecològica


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

política

ERC exigeix que la Policia marxi de la Prefectura de Laietana

barcelona
Estats Units

El Senat aprova el paquet d’ajuda militar de 95.000 milions a Ucraïna, Israel i Taiwan

Barcelona
estat espanyol

La vicepresidenta Teresa Ribera serà la candidata del PSOE a les europees

barcelona
societat

Tres Nobel de la Pau rebutgen l’acusació de terrorisme contra Wagensberg

barcelona
estat espanyol

Un jutjat investiga la dona de Pedro Sánchez per tràfic d’influències i corrupció

barcelona
política

Montero afirma que l’Estat protegeix els “interessos de Catalunya” transferint-hi recursos “suficients”

barcelona
política

El Govern va renovar el compromís amb Hard Rock abans de pactar els pressupostos

barcelona
Maite Selva i Huertas
Alcaldessa de Begur (Sempre per Begur i Esclanyà - JxCat)

“El Conservatori del Litoral ens semblaria una eina útil”

Begur

Fragmentats a buscar un estat

Barcelona