Política

L’Estat diu ara que la data del 2024 per pagar per l’ús de les carreteres “és orientativa”

Ribera assegura que “se cercarà el consens” i no s’aplicarà fins que hi hagi recuperació econòmica

Calvet diu que la proposta arriba “tard i malament”

Aigua al vi. Com ha passat en tantes altres ocasions en què els governs espanyols han enviat documents de treball amb propostes econòmiques a la Unió Europea, ahir, el de Pedro Sánchez també va aigualir, mentre les crítiques continuaven arribant d’entitats i administracions, la proposta de fer pagar per l’ús de totes les carreteres a partir de l’any 2024 . La vicepresidenta quarta del govern espanyol i ministra de Transició Ecològica, Teresa Ribera, va remarcar ahir que el compromís d’introduir peatges a tota la xarxa viària espanyola el 2024 es desenvoluparà cercant “el màxim consens” i no s’aplicarà “fins que estigui consolidada la recuperació” econòmica. Ribera va subratllar que la mesura encara “no està definida ni perfeccionada” i s’hi està treballant. La vicepresidenta hi va afegir que caldrà integrar en la proposta “respostes adequades a col·lectius que necessitin alguna mena de matís”. En la mateixa línia, la ministra i portaveu de l’executiu, María Jesús Montero, va sentenciar que la data del 2024 per implantar els peatges a les autovies “pot ser orientativa” i que sempre dependrà de la recuperació econòmica i que es torni als nivells de creixement del PIB anteriors a la pandèmia.

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, per la seva banda, va acusar, en una entrevista a Catalunya Ràdio, el govern espanyol d’“anar tard i malament, com sempre” i va reiterar la seva aposta per la vinyeta. “És una directiva europea que volem que es pugui aplicar a Catalunya. Tenim un model definit, d’implementació molt ràpida amb tarifa plana i permetria progressivament anar a una tarifació per ús”, va assenyalar Calvet. El conseller va recordar que els ingressos de la vinyeta anirien destinats a la millora del transport públic, a mantenir les carreteres o a donar subvencions a empreses i persones individuals per ambientalitzar les flotes.

“L’Estat espanyol ha fet com si sentis ploure. Ho ha anat negant; advertíem que seria d’obligat compliment per Europa i al final quan presenten els papers han d’incloure el concepte”, hi va afegir Calvet, que va lamentar que el govern espanyol ho anunciï de manera “equívoca” i a pocs mesos de la finalització de les concessions de diverses autopistes de peatge a Catalunya.

LA FRASE

La proposta cercarà el consens i no s’aplicarà fins que arribi la recuperació econòmica
Teresa Ribera
Ministra de Transició Ecològica


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

POLÍTICA

ERC tria els representants de la Selva, Gironès i Pla de l'Estany per a la seva llista

GIRONA / SANTA COLOMA
política

Ajornat el judici contra Jové, Salvadó i Garriga per la campanya electoral i no per la llei d’amnistia

barcelona

Refer la llei d’enjudiciament

Madrid

Turquia, mediadora per interès

Istanbul
Brigid Laffan
Presidenta de l’European Policy Centre

“Les guerres a Ucraïna i Gaza definiran el futur d’Europa”

Barcelona
Susanna Bazán López
Cap de l’oposició a Porqueres (Junts per Porqueres)

“Hi ha una mala gestió de govern i falta transparència”

Porfqueres
política

Collboni perd la moció de confiança, però anuncia una ampliació del govern

barcelona
rússia

Sis anys de presó per a una membre de Pussy Riot

barcelona
rússia

El Kremlin continua entossudit a culpar Kíiv de l’atemptat

barcelona