Política

Biden Promet a Zelenski 500 milions més d’ajuda a Ucraïna

Els estats Units no especifiquen si estracta d’ajuda ahumanitària o militar

El president estatunidenc, Joe Biden, ha promès aquest dimecres al seu homòleg ucraïnès, Volodímir Zelenski, que els Estats Units donaran a Ucraïna 500 milions de dòlars més en ajuda, segons ha informat la Casa Blanca en un comunicat.

Els Estats Units no han aclarit, però, si aquests diners tindran una finalitat humanitària o arribaran en forma d’ajuda militar.

Segons la Casa Blanca, els dos líders han conversat per telèfon prop d’una hora, entre les 11.08 (15.08 GMT) i les 12.03 hora local (16.03 GMT).

En la crida, tots dos han parlat sobre els esforços dels EUA i els seus aliats per a identificar “capacitats addicionals” amb les quals ajudar a les Forces Armades ucraïneses.

També han abordat l’ajuda militar que el Govern de Biden ja ha enviat a Ucraïna i com aquestes armes han tingut un “efecte crític” en el conflicte, segons la Casa Blanca.

En Twitter, Zelenski ha informat que va parlar amb Biden sobre ajuda militar i humanitària, així com d’“un nou paquet de sancions reforçades” a Rússia, del qual cap de les parts va oferir més detalls.

Així mateix, segons Zelenski i la Casa Blanca, els dos governants han conversat sobre la situació en el camp de batalla i les negociacions entre Ucraïna i Rússia, que ahir dimarts es van reunir a Istanbul per a acostar postures per a un alto el foc.

En aquestes converses, els negociadors russos es van comprometre a reduir significativament el nombre de tropes als voltants de Kíev i de l’assetjada ciutat del nord de Txernihiv per a centrar-se en la conquesta del Donbass, objectiu primordial del Kremlin.

Per part seva, els negociadors ucraïnesos a Istanbul van dir que Ucraïna està disposada a renunciar a l’ingrés en qualsevol aliança militar, inclosa l’OTAN, si a canvi rep per escrit garanties de seguretat de deu països (el Regne Unit, la Xina, Rússia, els Estats Units, França, Turquia, Alemanya, el Canadà, Polònia i Israel).



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
conflicte bèl·lic al pròxim orient

El fiscal en cap del TPI visita Israel

barcelona

Bolaños diu que la CE té “zero preocupació” per la llei d’amnistia

barcelona

El Ple de Calonge i Sant Antoni reprova una regidora per difamacions

Calonge i Sant Antoni
conflicte bèl·lic al pròxim orient

Blinken demana a Netanyahu que freni la violència de colons contra palestins a Cisjordània

barcelona
conflicte bèl·lic al pròxim orient

Israel retira la seva ambaixadora a Espanya després de les “indignants” declaracions de Sánchez

barcelona
Barcelona

El TS confirma l’anul·lació de l’ordenança inicial de la zona de baixes emissions

Barcelona

L’expresident del TC Pérez de los Cobos: “L’amnistia és un “desafiament a l’ordre constitucional”

barcelona
amèrica del sud

El Brasil mobilitza l’exèrcit per l’augment de les tensions entre Veneçuela i la Guyana

barcelona

Aragonès rebrà Sánchez al Palau de la Generalitat el 21 de desembre

barcelona