Política

política

Acord entre Junts i Imulsem Lleida per les municipals

Es faran llistes a 160 ajuntaments de Ponent i el Solsonès

Junts per Catalunya i Impulsem Lleida, que integra alcaldes de l’òrbita del PDeCAT, han signat aquest dijous un acord de coalició per concórrer conjuntament a les properes eleccions municipals del 28 de maig. L’acord, que inclou uns 160 municipis de Ponent i del Solsonès, vol evitar la competència entre les dues formacions i preveu que els partits adoptin una denominació de coalició que s’establirà més endavant.

Tant el secretari general d’Impulsem Lleida, Manel Solé, com el de JxCat, Jordi Turull, han coincidit en afirmar que es tracta d’un pacte “natural” que ha de servir per preservar la força dels dos partits per fer front als reptes del territori, com són la crisi econòmica, demogràfica i de model productiu.

Manel Solé i Jordi Turull han signat l’acord de coalició en un acte a la seu de Junts a Lleida, acompanyats del president d’Impulsem Lleida, Antoni Villas, i del president de la vegueria de Lleida per JxCat, Eloi Bergós, així com d’altres membres d’ambdues formacions.

El secretari general d’Impuslem Lleida ha destacat que l’entesa d’aquest “pacte natural” permetrà que els dos partits puguin “sumar” i ha destacat “la generositat i el to” de Junts durant les negociacions que han mantingut en els darrers mesos.

Per la seva banda, Turull s’ha mostrat “convençut” del pacte i també ha remarcat que es tracta d’un pas “natural”. “És molt més el que ens uneix que el que ens separa. No tenia lògica que entréssim en competència i que fos a benefici de tercers”, ha afirmat.

L’acord, que inclou al voltant de 160 dels 164 municipis de les comarques del Segrià, el Solsonès, el Pla d’Urgell, La Noguera, Les Garrigues, l’Urgell i la Segarra.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

ESTATS UNITS

Expectació a Nova York per la possible detenció de Trump

BARCELONA
POLÍTICA

Torna el clam per tancar Via Laietana 43

barcelona

El Candidat de Junts a Canet d’Adri aposta pel diàleg amb els veïns

CANET D’ADRI
catalangate

La ponent de la missió Pegasus critica l’Estat per no investigar l’espionatge

barcelona
judicial

L’Advocacia de l’Estat demana 3,5 anys de presó a Jové i no acusa Salvadó

BARCELONA

Josep Coma, torna a ser el candidat de Junts a Molló

MOLLÓ
cas mercuri

La Fiscalia demana 8 anys més de presó a Bustos per una altra peça cas Mercuri

barcelona
estat francès

Macron s’enfronta a un país ingovernable i demà s’adreçarà als francesos

barcelona
Memòria democràtica

Caldes de Montbui documenta l’apropiació de béns requisats el 1939

Caldes de Montbui