Política

PERÚ

Boluarte: “La meva renúncia no està en joc”

La presidenta del Perú ha assenyalat que el país “avui més que mai, estabilitat, pau social i diàleg, però un diàleg sense condicions”

La presidenta del Perú, Dina Boluarte, ha assegurat aquest dijous que la seva renúncia “no està en joc”, en cas que el Parlament rebutgi un avançament d’eleccions generals per a aquest any i ha assenyalat que el país necessita, “avui més que mai, estabilitat, pau social i diàleg, però un diàleg sense condicions”.

“La meva renúncia no està en joc en aquesta situació. Jo sé que hi ha un sector mínim de la població, d’aquests grups que estan generant la violència i el caos al país, que amb xantatge demanen la renúncia de la presidenta Boluarte”, ha indicat a la premsa la mandatària després de visitar la refineria de Talara.

Boluarte, que ha estat acompanyada pel primer ministre, Alberto Otárola, ha emfatitzat que el seu govern “no cedirà a aquest xantatge polític, anàrquic, que vol portar el país al desordre i a la crisi” i ha demanat a aquests “grups minoritaris” que “reflexionin i apostin per treballar amb unitat, amb pau i desenvolupament”.

“El Perú necessita, avui més que mai, estabilitat, pau social i diàleg, però un diàleg sense condicions, que posi per sobre d’interessos ideològics i polítics els interessos del Perú”, ha insistit.

Ha reiterat que el seu govern és “sòlid” i que ella no renunciarà en cas que el Congrés voti en contra de la iniciativa legislativa presentada aquest dimecres per l’Executiu, que proposa l’avançament d’eleccions generals per a aquest any, un dels reclams principals de les protestes antigovernamentals que en menys de dos mesos han deixat 65 persones mortes.

Els manifestants també exigeixen la renúncia de Boluarte, el tancament del Parlament i la convocatòria a una assemblea constituent.

“El Congrés ja té la iniciativa legislativa que nosaltres hem enviat, només demanar-los amb el respecte que correspon, com a primer poder de l’Estat, respondre a l’alçada a les necessitats que el poble està demanant: avançament d’eleccions i marxem tots”, ha dit la mandatària.

Boluarte ja havia anunciat diumenge passat que presentaria un projecte de llei per avançar els comicis generals l’octubre d’aquest any si l’hemicicle peruà no aprovava la primera iniciativa legislativa que plantejava el mateix.

Fins ara, el ple del Congrés ha rebutjat dos projectes de llei similars i té previst debatre i votar aquesta tarda un altre dictamen que proposa eleccions generals a l’octubre, que inclou una consulta sobre la convocatòria a una assemblea constituent.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Un jutjat admet a tràmit la querella contra Colau per les superilles

BARCELONA

Junts de Santa Pau aposta pel consens i la transparència

SANTA PAU

Una placa de record a Tornabous tanca els actes del centenari de l’afusellament de Salvador Seguí

barcelona

El PSC de Blanes vol més recursos per a seguretat

BLANES
conflicte bèl·lic a l’est d’europa

El front d’Avdiivka ja és el segon per la intensitat dels combats després de Bakhmut

barcelona
estat espanyol

L’anunci de l’acostament dels darrers presos bascos posa fi a la dispersió del govern espanyol

barcelona
estat espanyol

Asens demana als consellers del CGPJ que dimiteixin per no ser “còmplices del segrest del PP”

barcelona

El govern presenta l’oferta d’ocupació pública més alta de l’última dècada

barcelona

‘En marxa’, el lema del PSC per a les municipals

barcelona