Política

Territori destina prop del 70% del pressupost al foment del transport públic

El conseller passa de puntetes sobre la polèmica B-40, l’ampliació de l’aeroport del Prat i el Hard Rock

El Departament de Territori i el seu sector públic disposaran d’un pressupost consolidat de 3.864 milions euros, un 4,71% més que l’any passat, segons ha explicat aquest dilluns a la tarda al Parlament el conseller Juli Fernàndez. Prop del 70% del pressupost està destinat a polítiques del foment del transport públic per assolir una xarxa pública accessible, a tot arreu i per a tothom. S’hi inclouen no només els 2.665,7 milions que es dedicaran a la mobilitat sostenible sinó també les despeses d’adquisició dels deu trens elèctrics que donaran servei a la nova connexió ferroviària amb l’aeroport del Prat, els quatre trens per al nou servei Lleida-Cervera-Manresa, l’adequació d’un espai de tallers per a aquesta nova connexió ferroviària, així com una aportació extraordinària de 26 milions per desenvolupar un pla de promoció del transport públic.

Es preveu l’ampliació de la T-Jove fins els 30 anys, el desplegament de la T-16 a tot Catalunya, la consolidació de l’increment de freqüències als Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) al Vallès, el contracte programa amb FGC, la congelació de les tarifes, el desplegament de la T-mobilitat o la pacificació de l’N-II al Maresme.

També s’inclouen 771 milions d’inversions directes en mobilitat sostenible, com l’L9, el perllongament de l’L8, la unió dels tramvies de Barcelona, el Tram Camp o les noves estacions d’autobusos de Lleida, Tàrrega i Juneda.

“El transport públic és prioritari perquè és una eina per lluitar contra el canvi climàtic, per garantir la igualtat d’oportunitats i pel reequilibri territorial”, ha defensat Fernàndez.

Les polítiques pel dret a un habitatge digne i assequibles preveuen 605 milions de despesa (rebran un 14,8%), mentre que la despesa per millorar la xarxa viària, ciclista, els ports i els aeroports sumarà 544,6 milions (el 13,4% del total del departament). A banda, es preveuen altres 213 milions procedents dels fons Next Generation.

El conseller va esquivar les qüestions més polèmiques de l’acord del govern amb el PSC. Junts per Catalunya va tornar a denunciar una “reedició del tripartit”, mentre que En Comú Podem considera que el pacte amb els socialistes “enterra” la proposta d’ampliació de l’aeroport del Prat, un projecte “del segle passat que no té cap suport territorial”, en paraules de David Cid. Per la seva banda, la CUP va reptar Fernàndez a dir que la B-40 sigui una infraestructura “resilient”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

conflicte bèl·lic a l’est d’europa

Clara Ponsatí queda en llibertat

barcelona
detenció de clara ponsatí

Boye demana l’‘habeas corpus’ per a Clara Ponsatí

barcelona
estat espanyol

Els vocals progressistes descarten una dimissió en bloc

barcelona
Detenció de clara ponsatí

L’Eurocambra estudia “les consideracions jurídiques” de la detenció de Ponsatí després de la seva petició d’empara

barcelona

La tensió marca la desena jornada de protestes contra la reforma de les pensions de Macron

barcelona

Elena: “Em sorprèn que s’ordeni la detenció per un delicte que no comporta presó”

barcelona

Centenars de persones es concentren en suport a Ponsatí a la Ciutat de la Justícia

barcelona

Puigdemont veu “il·legal” la detenció de Ponsatí: “A Espanya l’Estat de dret importa més aviat poc”

barcelona

Un agent dels mossos deté Clara Ponsatí

barcelona