Política

L’executiu no acompanyarà Borràs a les portes del TSJC

“Esperem que tingui un judici just i amb totes les garanties”, assegura la portaveu Patrícia Plaja

“En aquest judici del dia 10, el govern no hi serà. Volem mostrar el respecte a la presumpció d’innocència i esperem que Laura Borràs tingui un judici just i amb totes les garanties”, ha afirmat la portaveu del govern, Patrícia Plaja, a la roda de premsa després de la reunió de l’executiu. Així, els membres de l’executiu no acompanyaran Laura Borràs a les portes del Tribunal Superior de Justícia divendres al matí, en l’inici del seu judici. Plaja ha subratllat que el govern “considera que no hi ha de ser, i no hi serà”.

Al seu torn, ERC ja va confirmar dilluns que tampoc aniria a la crida per donar suport a Borràs, argumentant que “no és un cas de repressió” sinó de “mala praxi”. La CUP ha explicat avui que tampoc no hi assistirà.

Al novembre el TSJC va fixar per al 10 de febrer l’inici previst del judici contra Borràs, per la seva gestió al capdavant de la Institució de les Lletres Catalanes (ILC). Les següents sessions seran del 20 al 23 de febrer, i del 27 de febrer a l’1 de març, sempre de matí i tarda.

La fiscalia demana sis anys de presó, 21 d’inhabilitació per a càrrec públic i 144.000 euros de multa per a Borràs per un delicte continuat de prevaricació i un altre de falsedat en document públic amb l’agreujant de prevaler-se del seu caràcter públic.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Carlos Prieto, nou delegat del govern espanyol a Catalunya

barcelona
israel

Netanyahu paralitza la reforma judicial pressionat per les protestes massives

barcelona

Marlaska atribueix al PP la corrupció del ‘cas Casernes’ de la Guàrdia Civil

BARCELONA

Independents de Porqueres presenta la llista

PORQUERES
estat francès

França es protegeix de les protestes de demà amb un dispositiu “inèdit”

barcelona
conflicte bèl·lic a l’est d’europa

El Parlament hongarès ratifica l’entrada de Finlàndia en l’OTAN

barcelona

Marta Batlle, alcaldable de Som Riudarenes

RIUDARENES

Som equip es presenta a Riells i Viabrea

RIELLS I VIABREA
conflicte bèl·lic a l’est d’europa

Un grup prorús pirateja la web de l’Assemblea Nacional francesa

barcelona