Política

El govern i la CUP confirmen la solitud de Borràs al judici

La presidenta de Junts ho veu coherent perquè ja van fer de “jutge” i la van “apartar” de la presidència del Parlament

La presidenta de Junts i presidenta suspesa del Parlament, Laura Borràs, tampoc no tindrà el suport del govern ni de la CUP divendres a les portes del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC) en la vista per la seva gestió al capdavant de la Institució de les Lletres Catalanes (ILC), en la qual és acusada de prevaricació i falsedat documental per afavorir Isaías Herrero en l’adjudicació de la gestió del portal informàtic de la institució.

Dilluns la portaveu d’ERC, Marta Vilalta, va descartar que ningú del partit l’acompanyés perquè consideren que era un cas de “mala praxi” que no tenia “res a veure amb la repressió” i ahir Borràs, en una entrevista a TV3, va trobar la decisió de “coherent” i va carregar contra els republicans quan “ja han fet de jutge i m’han apartat del meu exercici polític al Parlament” el 28 de juliol. Borràs va trobar “trist i decebedor” que no tingui el suport de persones que han patit lawfare, un cas de persecució política tot i no estar vinculat a l’1-O.

El mateix dia que Pedro Sánchez gallejava una vegada més d’haver “trencat l’independentisme”, la portaveu de l’executiu català, Patrícia Plaja, es va limitar a dir que respectaven la presumpció d’innocència i esperaven un “judici just”, però que “el govern considera que no hi ha de ser i no hi serà”. La diputada de la CUP Eulàlia Reguant va justificar no donar-li suport perquè la causa es vincula a “males pràctiques” i no al procés d’autodeterminació.

Junts tanca la porta a un acord pels pressupostos

La darrera incògnita que faltava per tancar referent a l’aprovació dels pressupostos de la Generalitat el va tancar ahir Junts anunciant que presentarà una esmena a la totalitat dels comptes del 2023. Així ho va comunicar el president del grup parlamentari, Albert Batet, que ho va justificar perquè el cap de l’executiu, Pere Aragonès, ja havia “triat el tripartit” pactant amb el PSC i els comuns i no havia fet “cap esforç per mantenir la majoria independentista” del 52% de l’inici de la legislatura. L’anunci es va produir poc després que la portaveu del govern, Patricia Plaja, digués que “hi ha temps” per arribar a un acord i no descartés nous contactes per fer-ho possible abans d’esgotar el termini de tramitació parlamentària del 10 de març.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Josep Coma, torna a ser el candidat de Junts a Molló

MOLLÓ
cas mercuri

La Fiscalia demana 8 anys més de presó a Bustos per una altra peça cas Mercuri

barcelona
estat francès

Macron s’enfronta a un país ingovernable i demà s’adreçarà als francesos

barcelona
Memòria democràtica

Caldes de Montbui documenta l’apropiació de béns requisats el 1939

Caldes de Montbui
conflicte bèl·lic a l’est d’europa

El Kremlin descarta contactes entre Xi i Zelenski durant la visita a Rússia

barcelona
catalangate

La comissió de Defensa planta als eurodiputats que investiguen Pegasus

barcelona

El PSC de Girona proposa una “targeta de ciutadania”

GIRONA
regne unit

Johnson admet que va dur a l’engany el Parlament sobre el ‘partygate’, però de “bona fe”

barcelona

Llarena manté processat Puigdemont per malversació i desobediència

barcelona