Política

estat francès

El Consell d’Europa exigeix a França que protegeixi els manifestants de la “violència policial”

L’organisme veu “preocupants” les condicions en què s’exerceixen les llibertats d’expressió i reunió

El Consell d’Europa ha reclamat a França que protegeixi “contra totes les formes de violència” les manifestacions que aquests dies es viuen el país en el marc de la reforma de les pensions aprovada pel govern d’Emmanuel Macron.

La comissària de drets humans de l’ens europeu, Dunja Mijatovic, ha considerat “preocupants” les condicions en què s’exerceixen les llibertats d’expressió i reunió en el context d’aquesta mobilització social. “Correspon a les autoritats permetre l’exercici efectiu d’aquestes llibertats, protegint els manifestants pacífics i els periodistes que cobreixen aquestes manifestacions contra la violència policial i contra les persones violentes que actuen dins o al marge de les manifestacions”, ha indicat la comissària.

Mijatovic ha constatat que durant les mobilitzacions hi ha hagut alguns incidents violents que “han tingut com a objectiu les forces de l’ordre”. Però ha afegit que els actes de violència “esporàdics” d’alguns manifestants “no poden justificar l’ús excessiu de la força” de les forces de seguretat de l’Estat.

A més ha considerat que aquests actes “tampoc són suficients” per privar els manifestants pacífics del dret a la llibertat de reunió. “Un estat pot estar autoritzat a utilitzar la força per restablir l’ordre, però aquest ús només ha de tenir lloc com a últim recurs i en estricte compliment de les condicions de necessitat i proporcionalitat”, ha alertat.

La comissària també s’ha mostrat preocupada per la detenció i la custòdia policial de manifestants per fets “que no justifiquen recórrer a mesures tan perjudicials per al dret a la llibertat i la seguretat”. El fet que moltes d’aquestes persones hagin estat deixades en llibertat sense ser processades “qüestiona la necessitat i la proporcionalitat de les mesures a les quals han estat sotmeses”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

ESTATS UNITS

Els EUA eviten entrar en suspensió de pagaments

BARCELONA
POLÍTICA

Mutis de Borràs sobre el relleu a la presidència, que el PSC també vol

BARCELONA
TARRAGONA

El PSC nega un pacte amb Junts per fer govern a la Diputació de Tarragona

TARRAGONA
Estat francès
La remilitarització

Saint-Étienne reneix com ‘Armeville’

Saint-Étienne
MARESME

Vox i Ara Pacte Local entren en el Consell Comarcal i Cs hi desapareix

Mataró
política

El recompte confirma el PSC al davant de Colau a Barcelona

barcelona
GIRONA

Sílvia Paneque: “El canvi el representem el PSC i Guanyem”

GIRONA
PILAR DELLUNDE
EXDIPUTADA D’ESQUERRA REPUBLICANA

“Hem d’anar cap a una negociació més econòmica”

Cerdanyola del Vallès
la crònica
Raül Garcia i Aranzueque

El poder intel·ligent de Clinton