Política

MÓN

Acord per desplegar armament nuclear tàctic a Bielorússia

Putin assegura que el 3 d’abril començarà la formació dels militars

El president rus, Vladímir Putin, ha anunciat avui un acord amb Bielorússia per desplegar armes nuclears tàctiques en aquest país, que comparteix frontera amb Ucraïna. Com recull l’agència Efe, Putin ha assegurat a la televisió pública que aquest pacte no viola els tractats de desarmament i ha avançat que l’1 de juliol ja haurà construït una sitja per guardar-hi l’armament. Abans, el 3 d’abril, començarà la instrucció dels militars bielorrussos.

“Aquí no hi ha res extraordinari –defensa Putin– perquè Estats Units porta fent-ho des de fa dècades, quan va instal·lar en territori dels seus països aliats, els països de l’OTAN, a Europa, el seu armament nuclear tàctic, si no em falla la memòria a Alemanya, Turquia, Holanda, Bèlgica, Itàlia i Grècia”, ha assegurat. Tot i això, ha reconegut que el detonant de la seva decisió ha estat l’anunci de la Gran Bretanya de subministrar a l’exèrcit d’Ucraïna munició amb urani empobrit, encara que Londres assegura que no es tracta d’armament nuclear.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

OTAN

Stoltenberg insta Turquia a ratificar l’adhesió de Suècia a l’Aliança

Barcelona
Vilafranca del P

El PSC aposta per no pactar i començar el mandat en solitari

VILAFRANCA DEL PENEDÈS
POLÍTICA

El Suprem confirma la condemna a Dani Gallardo

barcelona

Esquerra aposta per un govern independentista a la Bisbal amb Junts i la CUP

la bisbal

El Parlament ja és la tercera cambra que reprova la ministra Sánchez

BARCELONA

El PSC planteja liderar un govern alternatiu a Roses i ERC recorda que són la llista més votada

ROSES

Arrimadas deixa la política després de la desfeta de Cs

barcelona

El PDeCAT, obert “a qualsevol estratègia que permeti que el país avanci”

Barcelona

La fins ara alcaldessa d’ERC d’Arenys de Mar també plega

barcelona