Política

Rosell podria ampliar la querella per l’operació Catalunya

L’expresident del Barça ha demanat al jutge que “vagi fins al fons, caigui qui caigui” en el tràmit per ratificar la querella contra l’excomissari de la Policia Nacional José Manuel Villarejo

En funció de les declaracions que l’excomissari de la Policia Nacional José Manuel Villarejo faci davant del titular del jutjat d’instrucció 13 de Madrid, Hermenegildo Barrera, quan el citi a declarar, l’expresident del FC Barcelona, Sandro Rosell, podria plantejar-se ampliar la querella com a afectat per l’operació Catalunya que està en marxa també contra l’exinspector i soci de Villarejo Antonio Jiménez Raso, l’inspector de la UDEF Alberto Estévez i un exagent de l’FBI destinat a l’ambaixada nord-americana a Madrid, Marc Varri. Així ho ha explicat avui el seu advocat, Pau Molins, després que Rosell hagi declarat avui davant el magistrat per ratificar la querella que continua el seu curs després que s’acceptés investigar els fets.

Segons el lletrat l’expresident ha demanat a Barrera que “vagi fins al fons, caigui qui caigui”. Actualment hi ha sis querelles més als jutjats ordinaris de Madrid d’afectats per l’operació Catalunya, l’entramat estatal format per funcionaris, policies, polítics, membres de la judicatura i dels mitjans per construir un relat, fins i tot amb informacions falses, contra l’independentisme. Molins ha pronosticat que se’n presentaran més un cop s’ha acceptat la de Rosell i considera que seria “lògic” que si se n’accepten d’altres s’acabin unificant en una “gran causa sobre l’operació Catalunya”.

Molins ha explicat que el jutge ha demanat aclariments a Rosell sobre la denúncia i ha preguntat per altres persones que hi apareixen citades o tenen vinculació amb el cas de l’expresident del Barça com l’expresidenta del PPC Alícia Sánchez-Camacho o la magistrada Carmen Lamela. La querella de Rosell és pels delictes d’organització criminal, falsedat en document oficial, denúncia falsa, detenció il·legal i malversació de fons públics, ja que bona part de les feines s’haurien pagat amb càrrec als fons reservats del Ministeri de l’Interior.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Ataquen un buc militar dels EUA i diversos vaixells mercants al Mar Roig

barcelona
Dubai

Els experts alerten de la inevitabilitat de superar els 1,5 graus d’escalfament global

Barcelona

Puigdemont critica el PP per associar el pacte “amb l’enemic” a un “acte de feblesa, covardia o traïció”

barcelona

Feijóo defineix el verificador de Junts i PSOE com a “ciutadà del Salvador expert en guerrilles”

barcelona

Qui és Francisco Galindo Vélez, el verificador de Junts i PSOE?

barcelona

Almenys quatre morts en una explosió durant una missa a les Filipines

Barcelona
Guerra al Pròxim Orient

S’intensifiquen els atacs israelians al sud de Gaza

Barcelona

Un turista mort i dues persones ferides en un atac a París que s’investiga com un atemptat terrorista

barcelona
L’anàlisi

El conflicte permanent

Economista i politòleg