Política

Nou atac rus a Kíiv amb més de 30 míssils i drons

Per sisè dia consecutiu, Rússia manté la pressió contra la capital d’Ucraïna

El governador de la regió fronterera russa de Briansk informa que dues poblacions han estat bombardejades des del costat ucraïnès

Rússia ha atacat de matinada per sisè dia consecutiu la capital d’Ucraïna. Més de trenta míssils i drons han estat abatuts per les defenses aèries, segons l’Administració Militar de Kíiv, que ha afirmat que aquest cop les forces russes han utilitzat una combinació de drons kamikaze Shahed, de fabricació iraniana, llançats des de “diferents direccions”, i míssils de creuer disparats per avions des de la regió del Mar Caspi. De moment, no s’ha informat de cap víctima, segons l’agència Efe. L’alcalde de la capital ucraïnesa, Vitalii Klychko, ha explicat que no s’han produït trucades als serveis mèdics durant o després de l’atac. Segons el comunicat diari de l’Estat Major ucraïnès, les defenses aèries del país han fet caure la nit passada 15 míssils de creuer i 18 drons Shahed. No especifica on han estat abatuts.

Des de finals d’abril, Rússia ha incrementat la pressió sobre la capital ucraïnesa amb atacs més intensos i freqüents. Tot i que els sistemes defensions occidentals que Ucraïna té desplegats a Kíiv abaten la pràctica totalitat dels projectils, diverses persones han mort els últims dies per la caiguda de restes.

Per la seva banda, el governador de la regió fronterera russa de Briansk, Alexander Bogomaz, ha informat que dues poblacions han estat bombardejades amb peces d’artilleria des del costat ucraïnès, sense que hi hagi hagut víctimes, segons El País. Funcionaris russos han informat, segons The Guardian d’atacs intensificats des del nord d’Ucraïna i han dit que dijous les tropes ucraïneses van intentar creuar la frontera cap a la regió russa de Belgorod, en la que seria la primera incursió d’aquest tipus. Ucraïna nega que el seu exèrcit estigui implicat en les incursions i afirma que estan dirigides per combatents voluntaris russos.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

La CUP lamenta un discurs centrat en solucions que vinguin de Madrid

BARCELONA

Puigdemont no se sent concernit per les negociacions d’ERC

barcelona
conflicte bèl·lic a l’est d’europa

Rússia torna a bombardejar el port d’Izmaïl al Danubi, a tocar de la frontera amb Romania

barcelona

Albiach recepta “prudència” per negociar la investidura i no una “competició” entre ERC i Junts

BARCELONA

El PSC veu “decebedor i insípid” el discurs d’Aragonès

BARCELONA

Junts a Aragonès sobre la investidura: “No parli en nom de tercers i, encara menys, doni res per fet”

BARCELONA
amnistia

“Espero poder rebre els propers mesos al president Puigdemont”

barcelona

Feijóo: “L’amnistia no és jurídica ni èticament acceptable”

barcelona
unió Europea

Brussel·les proposa una ajuda addicional de 15.000 milions als socis receptors de refugiats

barcelona