Política

El papa envia a Kíiv al cardenal Zuppi per intentar una mediació

L’objectiu, segons el Vaticà, és “escoltar les autoritats ucraïneses sobre possibles vies per aconseguir una pau justa”

El cardenal Matteo Zuppi arriba aquest dilluns a Kíiv per intentar una mediació a la guerra a Ucraïna. Enviat pel papa Francesc, el també arquebisbe de Bolonya, farà una visita com a “enviat especial del sant pare”, segons ha anunciat la Santa Seu. L’objectiu principal de la visita és “escoltar amb profunditat a les autoritats ucraïneses sobre possibles vies per aconseguir una pau justa”, segons recull l’agència Efe. Zuppi ja té experiència en mediació en conflictes viscuts a Moçambic, Burundi o Guatemala. El cardenal serà l’únic interlocutor amb els presidents rus, Vladímir Putin, i l’ucraïnès, Volodímir Zelenski. Es preveu que la visita es tanqui demà dimarts.

El Kremlin ha assegurat, però, que Putin no té a l’agenda cap reunió amb Zuppi, que podria visitar Moscou després de viatjar a Ucraïna.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

estats units

Els republicans posen en marxa un judici polític a Biden sense possibilitat de prosperar

barcelona

Presas i Cañigueral continuaran encapçalant l’executiva d’ERC a les comarques gironines

GIRONA

Acords de mínims sobre el referèndum i l’amnistia al Parlament per collar el PSOE

barcelona
conflicte bèl·lic a l’est d’europa

L’OTAN desplega avions AWACS a Lituània per vigilar les activitats militars russes

barcelona
guerra al Caucas

Bakú exigeix a Erevan no obstaculitzar la integració del Karabakh i centrar-se en l’acord de pau

barcelona

Albares diu que l’oficialitat del català a la UE es tornarà a tractar el 24 d’octubre

barcelona

El PSOE de Madrid vota per l’amnistia i contra la moció del PP que la condemna

madrid
polònia

Polònia reforça el control a les fronteres amb Eslovàquia i la República Txeca

barcelona

Junqueras: “L’acord passa perquè l’amnistia sigui quan abans millor”

barcelona