BARCELONA
Trias per BCN, BComú i ERC, molt crítics amb l’audiència amb el rei
Disset anys són els que han passat des que un alcalde de Barcelona va ser rebut en audiència pel rei a la capital catalana. Jaume Collboni va trencar ahir la norma no escrita i es va entrevistar amb Felip VI durant una hora i mitja al Palau Albéniz, a la muntanya de Montjuïc. Mentre que fonts municipals es van afanyar ahir a destacar la trobada com la recuperació de la “normalitat institucional”, veus de BComú, ERC i Trias per Barcelona van carregar contra la reunió. En aquest sentit, el portaveu de BComú, Jordi Martí, va admetre que la trobada de Collboni amb el monarca s’emmarca en la idea que les relacions s’han de donar entre totes les institucions, però va dubtar dels beneficis reals que aquest acte pot tenir per a Barcelona o els seus habitants. “No sé exactament quin abast o quines millores pot aportar a la ciutat”, va comentar, i va recordar que Barcelona “sempre ha estat una ciutat majoritàriament republicana”.
Des de les files d’ERC, Elisenda Alamany, va acusar Collboni d’“agenollar-se davant d’un Borbó”. “Confirmem que ha estat la primera vegada que aquesta ciutat coneguda com una ciutat defensora de drets i llibertats s’agenolla davant d’un rei que té el pare fugat de la justícia i tacat per la corrupció”, va criticar. Finalment, Neus Munté, de Trias per Barcelona, va qualificar la trobada de “teatralització”. “Mentre el govern municipal vol que es parli tant d’aquesta audiència, la ciutat té molts problemes sense resoldre”, va subratllar.
El portaveu del PP a l’Ajuntament de Barcelona, Juan Milián, per contra, va celebrar la trobada. “No hauria de ser notícia, mai no s’hauria d’haver interromput aquesta neutralitat i normalitat institucional”, va assegurar el regidor.