Política

POLÍTICA

Mor als 68 anys Jaume Sabater, el primer alcalde democràtic de Portbou

Del 1998 al 2008 va ser director general del banc andorrà Andbank i el van investigar per la trama del 3 %

L’exdirector general del banc andorrà Andbank, Jaume Sabater Rovira, va morir ahir dijous als 68 anys d’una malaltia pulmonar que feia temps que l’afectava greument. Sabater, llicenciat en Química, va ser el primer alcalde de Portbou durant la transició (1979-1983) formant part d’un grup independent que acabaria fusionant-se amb Convergència i Unió. Més endavant deixaria l’activitat política i es va traslladar a Andorra on es va dedicar plenament al món de les finances.

El lideratge de Sabater a Andbank (1998-2008) va tenir lloc en temps de turbulències. La fusió amb l’actual MoraBanc no va sortir bé i se’l va responsabilitzar del fracàs, segons recorda el diari andorrà Altaveu. Quan va deixar el càrrec va continuar lligat a l’entitat fins que va crear el seu propi negoci de consultor. Va estar vinculat a OCPS, Universal Gestió i Jaume Sabater Assessors i va ser president de l’associació de financers andorrans. També va ser president del Rotary Club Andorra des del 2012 fins al 2013-

El nom de Sabater es va veure vinculat a la investigació de la justícia espanyola del conegut cas del 3 % que va afectar CiU. Se’l considerava col·laborador a través de la consultora Efial, de la qual en va ser conseller delegat durant un temps a Catalunya. Aquesta empresa estava especialitzada en l’assessorament a ajuntaments. La Guàrdia Civil va arribar a entrar a les oficines de Barcelona per fer-hi un registre. En alguns mitjans se’l va considerar un dels principals contactes de Jordi Pujol en l’entremat bancari andorrà.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Ataquen un buc militar dels EUA i diversos vaixells mercants al Mar Roig

barcelona
Dubai

Els experts alerten de la inevitabilitat de superar els 1,5 graus d’escalfament global

Barcelona

Puigdemont critica el PP per associar el pacte “amb l’enemic” a un “acte de feblesa, covardia o traïció”

barcelona

Feijóo defineix el verificador de Junts i PSOE com a “ciutadà del Salvador expert en guerrilles”

barcelona

Qui és Francisco Galindo Vélez, el verificador de Junts i PSOE?

barcelona

Almenys quatre morts en una explosió durant una missa a les Filipines

Barcelona
Guerra al Pròxim Orient

S’intensifiquen els atacs israelians al sud de Gaza

Barcelona

Un turista mort i dues persones ferides en un atac a París que s’investiga com un atemptat terrorista

barcelona
L’anàlisi

El conflicte permanent

Economista i politòleg