Política

POLÍTICA

El govern dóna per “feta” l’amnistia

Vilagrà diu que cal negociar encara una carpeta econòmica, una d’infraestructures i l’autodeterminació

El govern de la Generalitat i el partit que l’integra en soiltari, Esquerra Republicana de Catalunya, miren ja més enllà de la sessió que viurà el Congrés de diputats la setmana vinent amb l’intent d’investidura d’Alberto Núñez Feijóo i ja donen per fet que en les negociacions per fer president del govern espanyol al socialista Pedro Sánchez el tema de l’amnistia ja està acordat.

En aquest sentit s’ha manifestat avui la consellera de la presidència, Laura Vilagrà, que ha assegurat que ha donat per “descomptada” i per feta la llei d’amnistia que ha de posar punt i final a la persecució judicial del moviment independentista. Tot i això, la consellera ha evidenciat que hi ha encara feina per fer i ha demanat al moviment independentista treballar en aquest sentit de manera “coordinada”.

En el criteri de Vilagrà, l’assoliment de l’oficialitat de l’us del català al Congrés és la mostra més evident que quan els partits catalans treballen de forma coordinada s’assoleixen èxits.

En concret, s’ha referit a la qüestió de l’amnistia com una “carpeta avançada amb la què s’està avançant de forma molt clara”. A continuació, segons la consellera, ha de venir la negociació sobre el dret a decidir, “donar-li sortida i decidir com es pot fer”. Queden, a més, dos temes que des del govern s’insisteix a que formin part de la negociació, la qüestió econòmica vinculada al dèficit fiscal i el tema clau d’infraestructures com és el traspàs íntegre de la xarxa de Rodalies.

La consellera ha estat clara en afirmar que una possible investidura del candidat del PSOE “dependrà de com s’avanci en aquestes carpetes”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

El PP vol obligar el govern espanyol a informar sobre la reunió amb Junts

barcelona

L’ANC crea un grup de treball per impulsar la llista cívica

barcelona

El salvadorenc Francisco Galindo Vélez serà el verificador en les reunions de Junts i PSOE

barcelona
Rússia

Batudes policials a Moscou en clubs LGTBI

Barcelona
Guerra a l’Est d’Europa

Preocupació a Ucraïna per la seguretat nuclear a Zaporíjia

Barcelona
Emirats Àrabs Units

Els Estats Units prometen 3.000 milions de dòlars al Fons Verd del Clima

Barcelona

Junqueras treu pit de la “feina prèvia” d’ERC per assolir l’amnistia

barcelona
Guerra al Pròxim Orient

Israel confirma la mort de cinc ostatges retinguts a Gaza

Barcelona

Els atacs d’Israel causen més de 200 morts en 24 hores des de la fi de la treva

barcelona