Política

POLÍTICA

Judici a un independentista en ple debat sobre l’amnistia

La fiscalia demana 7 anys de presó per uns incidents l’11 de setembre de 2019

L’independentisme torna a tenir una cita als jutjats, el proper dimarts, amb un nou cas que arriba al tràmit de la vista oral aliè al debat polític, i també jurídic, sobre la llei d’amnistia que ha de posar punt i final a la persecució del procés sobiranista català.

El judici es farà a la secció 21 de l’Audiència de Barcelona i l’acusat és un activista acusat d’atacar els Mossos d’Esquadra en una concentració que es va fer l’11 de setembre del 2019. Aquell dia hi va haver una convocatòria a plaça Espanya, secundada per milers de persones, i una de menys concorreguda al Parc de la Ciutadella, davant el Parlament, per demanar una major compromís dels partits polítics amb l’independentisme.

Va ser en aquesta concentració on l’acusat hauria atemptat contra un agent de la policia de la Generalitat, segons recull l’acusació de la Fiscalia. El minsteri públic acusa pels delictes de desordres públics i atemptat amb la petició global de set anys de presó.

El relat de fets indica que els Mossos van voler desallotjar el Parc i que en el trajecte per expulsar els manifestants van rebre llençament d’objectes per part d’un grup nombrós on hi havia persones encaputxades. S’afirma que l’acusat era un dels encaputxats que va tirar llambordes a la policia, sense arribar a tocar-los. Pel fet de portar la cara tapada se li aplica un ageujant de disfressa.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Bolaños diu que la CE té “zero preocupació” per la llei d’amnistia

barcelona

El Ple de Calonge i Sant Antoni reprova una regidora per difamacions

Calonge i Sant Antoni
conflicte bèl·lic al pròxim orient

Blinken demana a Netanyahu que freni la violència de colons contra palestins a Cisjordània

barcelona
conflicte bèl·lic al pròxim orient

Israel retira la seva ambaixadora a Espanya després de les “indignants” declaracions de Sánchez

barcelona
Barcelona

El TS confirma l’anul·lació de l’ordenança inicial de la zona de baixes emissions

Barcelona

L’expresident del TC Pérez de los Cobos: “L’amnistia és un “desafiament a l’ordre constitucional”

barcelona
amèrica del sud

El Brasil mobilitza l’exèrcit per l’augment de les tensions entre Veneçuela i la Guyana

barcelona

Aragonès rebrà Sánchez al Palau de la Generalitat el 21 de desembre

barcelona

Guerra oberta del Poder Judicial contra el govern de Pedro Sánchez

barcelona