Política

Feijóo: “L’amnistia no és jurídica ni èticament acceptable”

El líder del PP inicia el seu discurs carregant contra ERC, Junts i Puigdemont i el seus possibles pactes amb Pedro Sánchez

Rebutja l’autodeterminació i l’amnistia perquè té “principis, límits i paraules”

  • VÍDEO: Debat d'investidura de Nuñez Feijóo
  • El líder del PP, Alberto Nuñez Feijóo, al Congrés dels Diputats EFE.

El líder del PP, Alberto Nuñez Feijóo, ha iniciat el seu discurs d’investidura al Congrés dels Diputats rebutjant l’amnistia l’autodeterminació que reclamen ERC i Junts, amb referències a Carles Puigdemont, com a condició per donar suport a Pedro Sánchez: “Tinc principis, límits i paraules”, ha afirmat només començar, tot assegurant que “l’amnistia no és jurídica ni èticament acceptable”. Feijóo s’ha presentat com un polític íntegre i coherent amb els seus plantejament que té al seu abast “els vots per ser president del govern d’Espanya” però sense “acceptar el preu que li demanen per ser-ho”, en referència als independentistes i Sánchez.

Així, el discurs de Feijóo, en una investidura que es preveu fallida perquè el líder del PP no té els vots suficients (172) per ser escollit per majoria absoluta (176), s’ha centrat només començar en Catalunya. “L’amnistia o qualsevol fórmula equivalent o anàloga és un instrument adequat per superar el conflicte català igualment no es resoldrà de forma definitiva si no contemplem el dret a decidir del poble de Catalunya a través d’un referèndum o qualsevol fórmula equivalent o anàloga. Amb això seria suficient, no? Doncs no. No ho defensaré. Tinc principis, límits i paraules”. Aquestes han estat les primeres paraules del dirigent popular, que ha considerat que qualsevol pacte que Sánchez faci amb els partits independentistes trenca “la igualtat” entre els ciutadans espanyols. Ni tampoc accepta una negociació que pugui representar saltar-se la Constitució: “Fora de la Constitució no hi ha democràcia”.

El candidat popular a la investidura, ha reivindicat la Transició perquè és “el millor que hem fet” i perquè “ho hem fet junts” i ho ha contraposat al “frontisme motivat per interessos personals” de Sánchez, que accepta pactar amb els qui “tenen com a objectiu desmembrar Espanya” i que imposa “condicions” al pròxim president del govern espanyol.

Aquí, Feijóo ha entrat a “parlar clar de l’oferta actual del senyor Puigdemont”, que busca un “president aliat” per aconseguir els seus objectius i tan li fa que sigui “del PP o del PSOE”. “Als dos ens ha ofert exactament el mateix”, ha afirmat, tot considerant que l’única “diferència” radica en “la integritat dels dos candidats possibles que poden respondre’l”. “Tinc els vots per ser president del govern, però no accepto pagar el preu que em demanen per ser-ho”, ha assegurat contraposant la seva postura de rebuig a les peticions dels independentistes a la de Pedro Sánchez.

Ja al final del seu discurs i dirigint-se als socialistes espanyols, ha considerat que seria “un error” que l’independentisme, malgrat tenir menys vots, s’atorgui “la influència més gran de la història perquè els constitucionalistes hem estat més desunits que mai”.

Trànsfugues i petició a Junts i PNB

Feijóo ha volgut advertit Junts i PNB sobre “l’error” de confiar en Sánchez: “Què els fa pensar que tot el que avui s’utilitza per satisfer les seves exigències no s’utilitzarà contra vostès quan ja no els necessitin?”. “Soc un president de fiar. Mai els diré que sí a tot. No tinc cap dubte que Catalunya o el País Basc els aniria bé u president que no els enganyés”, ha afirmat.

I ha aprofitat també per apel·lar als socialistes descontents amb els “menyspreus” del president espanyol en funcions, assegurant als possibles díscols del PSOE que no estan “sols”. “Aquells que clamen contra la deriva nostàlegica del seu partit no són nostàlgics d’un temps perdut per sempre (...). Tenen tot el meu reconeixement”. De fet, Feijóo ha fet un discurs dirigit a tota la cambra en part destinat a atraure el vot de possibles dubtosos. Així ha fet gala del discurs sobre els possibles trànsfugues socialistes que porten dies alimentant els diversos dirigents i portaveus dels populars per intentar esgarrapar els quatre vots que necessiten per assolir la majoria.

Delicte de Deslleialtat institucional i recuperar la Malversació

En aquest punt del seu discurs i davant les peticions dels independentistes, Feijóo ha anunciat que vol incorporar al Codi Penal un delicte de deslleialtat constitucional per “protegir la dignitat de l’Estat”. També vol revertir la reforma feta pel govern del PSOE i Podem sobre el delicte de malversació, per incrementar el càstig segons “la seva gravetat”.

Per tot plegat, Feijóo ha assegurat que es presenta a la investidura per evitar que decideixin els independentistes d’ERC, Junts i Bildu.“És mentida que no existeixi una altra alternativa”, ha conclòs. I per això aspira a formar govern amb els 172 suports dels diputats del PP, Vox, Coalició Canària i Unió del Poble Navarrès i “obrint una nova etapa de grans pactes d’estat”, tot recordant acords del passat com els Pacte de Toledo, el Pacte Antiterrorista o els Pactes de La Moncloa. Així, ha proposat acords d’estat institucionals, per l’economia, per les famílies, per l’estat del benestar, de l’aigua, un pacte territorial i reformar l’article 49 de la Constitució, sobre persones amb discapacitat.

El programa i l’adoctrinament a les aules

En aquest moment del discurs ha començat a desgranar els punts del seu programa de govern, que busca “la igualtat” de la població i en què ha defensat la justícia i la renovació del Consell General del Poder Judicial.

I ha tornat a fer referència a Catalunya en el bloc d’Educació, afirmant que si rep la confiança de la cambra garantirà que:“no hi haurà imposicions ni adoctrinaments a les aules”. “La política està per a garantir l’ensenyament a les que tenen drets els alumnes. I està per assegurar la llibertat de les famílies. Per a res més”, ha dit donant a entendre també la polèmica sobre la llei de política lingüística de Catalunya.

En l’àmbit econòmic, Feijóo ha promès una reducció de l’IRPF a les rendes baixes i mitjanes; ampliar la rebaixa de l’IVA temporal dels aliments a la carn, el peix i les conserves; la gratuïtat del transport públic; i l’increment de l’Ingrés Mínim Vital, entre d’altres propostes.

També ha proposat una millora d’inversions en un Pacte Territorial, que “doni resposta a les diferents necessitats” i una reforma del sistema de finançament autonòmic. En el cas de Catalunya, “recuperar prestigi, qualitat de vida i aconseguir que els seus esforços fiscals, sobretot en el pagament d’impostos a la Generalitat, siguin reconeguts per un país que els vol dins, no fora”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Guerra sense treva del poder judicial al govern de Sánchez

barcelona
rússia

El Tribunal Suprem rus prohibeix el moviment LGBT per considerar-lo “extremista”

barcelona
“Nosaltres també som part de la resistència”
la crònica

“Nosaltres també som part de la resistència”

Tel Aviv
Conflicte bèl·Lic al pròxim orient

Israel, preparat per reprendre la guerra

Tel Aviv

Sánchez valida el verificador i el ‘lawfare’

madrid
conflicte bèl·lic al pròxim orient

El fiscal en cap del TPI visita Israel

barcelona

Bolaños diu que la CE té “zero preocupació” per la llei d’amnistia

barcelona

El Ple de Calonge i Sant Antoni reprova una regidora per difamacions

Calonge i Sant Antoni
conflicte bèl·lic al pròxim orient

Blinken demana a Netanyahu que freni la violència de colons contra palestins a Cisjordània

barcelona