Puigdemont no se sent concernit per les negociacions d’ERC
“No té res a veure el que fa Esquerra amb el que fem nosaltres”, ha declarat l’expresident respecte a les converses sobre l’amnistia
L’expresident català Carles Puigdemont ha dit aquest dimarts que no se sent “concernit” pel que ERC “digui, pacti o deixi de pactar” amb el PSOE respecte a la possible llei d’amnistia, després que els republicans asseguressin ahir que ja hi ha intercanvi de papers respecte a la norma.
En declaracions a la premsa recollides per Efe, Puigdemont ha comentat: “Jo no sóc d’ERC i, per tant, no puc parlar pel que digui ERC, ni em sento concernit pel que ERC digui, pacti o deixi de pactar. No té res a veure el que fa ERC amb el que fem nosaltres”.
Les declaracions de l’expresident tenen a veure amb el que ahir va assegurar la portaveu d’ERC, Raquel Sans, que va afirmar que la negociació sobre una possible amnistia amb els socialistes ja se centra en “qüestions tècniques”, i que en aquest sentit ja “circulen documents”, mentre que va considerar que “la part política ja està resolta”.
Puigdemont ha parlat a la premsa al museu de la Casa de la Història d’Europa, on ha entregat tres diccionaris de català i un d’aranès, en el Dia Europeu de les Llengües.
També el conseller basc de Cultura, Bingen Zupiria, ha aportat per part seva una edició de 1905 del diccionari basc-espanyol-francès.