Política

POLÍTICA

L’alcalde de Girona acusa l’Estat de desatendre la ciutat

Lluc Salellas afirma que el dinamisme del tripartit Guayem-Junts-ERC contrasta amb la paràlisi del govern espanyol

“La subdelegació ens ha dit que no negociarà amb nosaltres fins que no hi hagi president”

L’alcalde de Girona, Lluc Salellas (Guanyem), ha acusat l’Estat espanyol de desatendre la ciutat. En el balanç dels cent primers dies de l’acció del nou equip de govern gironí, format per Guanyem, Junts i ERC, Salellas ha dit aquest matí que el dinamisme de l’Ajuntament contrasta amb la paràlisi del govern espanyol. “La subdelegació admet que, fins que no hi hagi president [a Madrid], no negociarà amb nosaltres”.

Conjuntament amb la vicealcaldessa Gemma Geis (Junts) i el segon tinent d’alcaldia, Quim Ayats (ERC), Salellas ha resumit les grans accions de l’Ajuntament des que va començar a treballar el 17 de juny. I ha lamentat que els seus intents per avançar en projectes com ara la plaça Espanya han topat amb la inacció del govern de Madrid, considera el cap de files de Guanyem.

A la plaça Espanya les negociacions entre l’Ajuntament i l’Estat fa anys que duren. L’Estat s’ha compromès a pagar els 2,1 milions del projecte d’urbanització, però no s’ha tancat cap acord i no hi ha previsió d’inici d’obres. Adif va avalar el projecte fet per tècnics municipals.

Les casernes

Salellas ha explicat que el govern espanyol també té pendent la cessió de les antigues casernes militars a l’Ajuntament, “un edifici del ministeri de Defensa”, ha dit. Al març, en una pregunta de Jordi Martí (ERC), el govern espanyol es va mostrar disposat a fer la cessió de l’edifici a l’Ajuntament, però que a canvi el consistori havia d’oferir un espai per reubicar els serveis del ministeri.

L’alcalde gironí també ha esmentat que la subdelegació espanyola té marge de millora a l’hora d’atendre les persones refugiades i migrades que arriben a la ciutat.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Queixa de diputats i membres de Junts contra Madaula per denunciar “violències” de companys

BARCELONA
unió europea

Brussel·les proposa duplicar les penes de presó contra el tràfic de migrants

barcelona

Cerdán assegura que el PSOE no es reunirà amb Junts aquest mes

BARCELONA

PP i Vox aproven al Parlament balear arraconar el català

BARCELONA
conflicte bèl·lic a l’est d’europa

Putin acusa a Occident de voler desmembrar i saquejar Rússia

barcelona
estat espanyol

Feijóo degrada Bendodo en la nova direcció del PP

barcelona
conflicte bèl·lic al pròxim orient

Blinken parla amb Turquia de la necessitat de mantenir ajuda a Gaza i alliberar els ostatges

barcelona

Plaja replica al PSC que és el ministeri qui atura la B-40

BARCELONA
conflicte bèl·lic a l’est d’europa

Enverinen la dona del cap de la intel·ligència militar ucraïnesa

barcelona