política
Junts rebutja que el Govern lideri la negociació
Presenta una resolució que deixa el diàleg en mans dels partits i proposa a ERC i CUP pactar la defensa de l’amnistia i l’autodeterminació
Junts per Catalunya rebutja que les negociacions amb el PSOE i Sumar per a la possible investidura de Pedro Sánchez les lideri el govern d’ERC tenint en compte que, segons entenen, aquesta és la voluntat de la resolució que proposen els republicans, segons informa l’agència ACN. La proposta d’ERC insta el Govern “a fer totes les accions oportunes” per fer possible la llei d’amnistia i el referèndum emprant una fórmula habitual que dirigeix a l’executiu l’encàrrec parlamentari. No menciona les formacions polítiques però tampoc atribueix “lideratge” ni exclusivitat al paper negociador del Govern.
Segons ACN, Junts ha ofert a ERC i a la CUP una transacció “de mínims” perquè el Parlament aprovi demà un text en favor de l’amnistia i l’autodeterminació. La proposta de Junts, però, estableix que la negociació amb la Moncloa la facin els partits.
En cas de manca de consens, Junts contempla tots els escenaris, també el de retirar la seva proposta per evitar que sigui tombada. El termini per registrar transaccions finalitza a les cinc d’aquesta tarda.