Política

premià de mar

Buch qualifica la gestió de les platges com “la quarta vergonya” de Premià

Ho suma a la carretera N-II, al port i al baixador de Can Pou, que es va marcar com a prioritats el 2007

L'alcaldable es mostra més contrari a la ronda

Una de les idees que va tenir més èxit de la campanya de CiU el 2007 va ser la de “les tres vergonyes”, una expressió que l'aleshores alcaldable Miquel Buch es va inventar per referir-se al port, el baixador de Can Pou i la carretera N-II. Doncs bé, amb el debat sobre aquestes infraestructures encara obert, i el més calent a l'aigüera, el cap de llista de CiU va voler afegir ahir una “quarta vergonya” al conjunt de despropòsits que castiguen el municipi: la sorra de la platja. O més ben dit, la manca de sorra, que ara, quan falten pocs dies per la temporada d'estiu, es fa encara més evident.

Acompanyat del diputat a Madrid, Pere Macias, el cap de llista de CiU va reclamar una solució definitiva pel litoral maresmenc, al qual cada any s'hi injecten grans quantitats de sorra –i d'euros– perquè els banyistes hi puguin posar la tovallola. Concretament, l'agost passat s'hi van invertir 2,2 milions entre Estat i Generalitat. Ahir, CiU va tornar a parlar d'espigons soterrats, una actuació duta a terme a Barcelona, però que compta amb nombrosos crítics, sobretot dels sectors ecologistes, que consideren que aquestes estructures impedeixen la circulació natural de la sorra, des de la desembocadura de la Tordera avall. Macias va confessar que l'Estat no entén la necessitat existent i va assegurar: “Mentre no es traspassin definitivament les competències a la Generalitat, nosaltres continuarem insistint a Madrid”. “Amb una solució definitiva, nosaltres podríem pensar a dignificar el passeig marítim sense patir perquè una llevantada el trinxi”, va afegir Buch.

El port, a punt

La compareixença, que va repassar el programa de CiU sobre infraestructures, també va servir per expressar el convenciment de l'alcalde que la Generalitat desencallarà en breu el procés administratiu del port. “En breu han d'aprovar l'ampliació de la concessió fins a 30 anys”, va dir. Tant a prop deu ser que ahir mateix, el PSC publicava una nota en què es felicitava pel que considerava pràcticament fet. Tot i això, des de la Generalitat no concreten cap data. Una situació semblant a la de la signatura del conveni amb Adif per les obres del baixador de Can Pou. Dues vergonyes que estan a punt de deixar de ser-ho, va venir a dir l'alcalde.

La ronda del Maresme, també va ser protagonista ahir. D'ella va dir que no compta amb el suport ciutadà ni tampoc amb una bona fonamentació tècnica. “Ningú ens ha dit que la C-32 es col·lapsi si s'aixeca el peatge, es podria fins i tot fer un carril més per banda”, va comentar alhora que defensava prioritzar la potenciació del transport públic. Feia uns dies, l'acusaven de no definir clarament el seu pensament sobre aquest assumpte.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
política

Ajornat el judici contra Jové, Salvadó i Garriga per la campanya electoral i no per la llei d’amnistia

barcelona

Refer la llei d’enjudiciament

Madrid

Turquia, mediadora per interès

Istanbul
Brigid Laffan
Presidenta de l’European Policy Centre

“Les guerres a Ucraïna i Gaza definiran el futur d’Europa”

Barcelona
Susanna Bazán López
Cap de l’oposició a Porqueres (Junts per Porqueres)

“Hi ha una mala gestió de govern i falta transparència”

Porfqueres
política

Collboni perd la moció de confiança, però anuncia una ampliació del govern

barcelona
rússia

Sis anys de presó per a una membre de Pussy Riot

barcelona
rússia

El Kremlin continua entossudit a culpar Kíiv de l’atemptat

barcelona
polònia

Destituït i investigat per espionatge el cap de l’Eurocos

barcelona