Política

El govern de Blanes no farà el pla de mobilitat acordat

L'equip de govern creu que és innecessari, perquè considera que només hi ha problemes “puntuals” a l'estiu i que és massa car

Es va aprovar per unanimitat en el ple del 31 de juliol del 2014

L'equip de govern de Blanes descarta fer un pla de mobilitat perquè el veu innecessari i considera que seria massa car, malgrat que es va aprovar fer-lo, per unanimitat, en el ple del 31 de juliol del 2014.

L'alcalde, Miquel Lupiáñez, va admetre que no s'ha avançat en el pla i que no s'ha fet cap reunió perquè s'ha decidit que és un informe “amb costos desorbitats, i no hi ha diners”. Amb tot, com que es va aprovar al ple, l'alcalde va dir que consultarà als serveis jurídics si l'Ajuntament hi estaria obligat. “Si l'haguéssim de fer els serveis tècnics hauran de posar-se les piles, però un pla de mobilitat no és la nostra prioritat”, hi va afegir Lupiáñez, que considera que a la població només hi ha “algun problema puntual per algun col·lapse a l'estiu propi del turisme, però no grans necessitats per fer un estudi”.

L'estudi de mobilitat es va aprovar a proposta del grup d'ICV-EUiA, que considera que hauria de definir, entre altres aspectes, on i quants aparcaments gratuïts calen “per a la ciutadania i els visitants, evitant que hagin d'anar fins al centre de Blanes amb cotxe, i fent que hi puguin anar a peu o en transport públic digne, recuperant i revertint les retallades que el PSC va fer a l'autobús”. També hauria de servir per plantejar “com es pot racionalitzar el trànsit al carrer Joan Carles I o la possibilitat de fer permanentment per a vianants el carrer Ample”.

A més, hi afegeixen que també s'hauria de tornar a replantejar el transport urbà, fent el nou concurs, ara en pròrroga. “La situació del transport urbà de Blanes és absolutament lamentable”, considera el regidor d'ICV-EUiA Víctor Catalán, que recorda que a Lloret ja el tenen redactat fa temps.

LA DATA

31/07/14
És el dia
que el ple va aprovar que es redactés el pla de mobilitat de Blanes.

Servei de transport urbà en pròrroga

Actualment, el servei de transport urbà està prorrogat des del desembre del 2013, quan es va acabar la concessió a Transports Pujol. El mes d'abril del 2014 es va aprovar la primera pròrroga, i ja es va avançar que el gener del 2016 hi havia d'haver un nou concessionari. En la pròrroga del 2014 es va fer, a més, un requeriment a l'empresa concessionària per aplicar millores, com ara ampliar el servei de la línia 4 entre Blanes i l'estació de trens de la població, i mantenir el servei de les línies interurbanes 1 i 6.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Estat espanyol

L’entorn i els socis de Sánchez l’animen a continuar

Barcelona
escòcia

L’SNP trenca la coalició de govern amb els Verds

barcelona
política

La incertesa per la carta de Sánchez sacseja l’inici de campanya pel 12-M

barcelona
Estat espanyol

Feijóo diu que Sánchez fa una “operació de supervivència política”

Estat espanyol

La fiscalia demana arxivar el cas contra la dona de Pedro Sánchez

Barcelona
Estat Espanyol

Brussel·les considera la decisió de Sánchez un “afer intern” espanyol

Barcelona
política

Aragonès diu que no té sentit una qüestió de confiança i demana a Sánchez que “planti cara” a la ultradreta

barcelona
Estat espanyol

Manos Limpias admet que la denúncia es basa en retalls de premsa

Barcelona
política

Illa diu que respecta el “parèntesi” de Sánchez i crida els socialistes a la “resistència”

barcelona