Política

Un veto judicial en entredit

El sobiranisme reacciona a la clausura forçosa de la campanya de l’ANC sobre consum estratègic replicant-ne el contingut

Algunes de les empreses adherides a la iniciativa fan la seva pròpia promoció a través de la televisió

Els que hi entenen ja ho acostumen a dir. A vegades, intentar limitar o posar esculls a les iniciatives que es desenvolupen a través d’un univers tan vaporós com és internet és com posar portes al camp. I és que no només hi ha qui sap trobar a l’instant les escletxes per poder aigualir el vet, sinó que la mateixa prohibició en si genera tant soroll que acaba provocant un efecte multiplicador sobre allò que es pretenia neutralitzar. Que se’n parla més, vaja. I l’independentisme de base, arribats a aquest punt, ja ha demostrat diverses vegades la seva capacitat per esprémer les potencialitats de la xarxa i convertir una aparent adversitat en una oportunitat.

Un exemple acadèmic d’aquesta situació és el litigi que mantenen Foment del Treball i l’Assemblea Nacional Catalana (ANC) sobre la campanya Consum estratègic, en què es promouen empreses del país que estiguin al marge de l’Íbex 35 i no mostrin hostilitat cap a l’independentisme. La patronal va portar la mesura als tribunals assegurant que era un boicot cap als negocis contraris al procés, i el jutjat mercantil número 11 de Barcelona els va donar la raó ordenant el tancament, cautelar, de la plana web on es ressenyaven les societats adherides. La resposta de l’ANC va ser acatar la resolució i esprémer la via dels recursos. Poc més d’una setmana després que es fes efectiva la clausura, ja n’havia aparegut una rèplica a l’adreça Consumeticcatala.com . L’Assemblea nega que sigui una maniobra seva i, de fet, l’anunci de la posada en servei de la plana, el va fer el Pícnic per la República, col·lectiu que ha vehiculat una part de les protestes contra la sentència del procés i que és especialment actiu a les xarxes. El funcionament de la pàgina és calcat a la vetada, ja que funciona com un cercador on apareixen la majoria d’empreses, o gairebé totes, que van secundar la iniciativa.

El propietari d’un d’aquests negocis no només relativitza l’impacte que ha tingut la paralització forçosa de la campanya, sinó que de la necessitat en fa virtut. “Tot aquest conflicte, en el fons, ens ha anat molt bé, ja que gràcies a la denúncia de Foment s’ha parlat molt del consum estratègic i, de retruc, de nosaltres”, assenyala l’empresari. De fet, la seva companyia i cinc més també estan fent una operació de promoció pròpia a través d’anuncis a la televisió. Ja en tenen 60 de contractats a TV3. La iniciativa està blindada davant de qualsevol veto que pugui plantejar Foment, ja que és a títol personal dels negocis i està formalment desvinculada de l’ANC.

A tot això, la patronal explica que els seus serveis jurídics s’estan mirant tots aquests moviments per veure si hi ha motiu, i fonament, per sol·licitar noves mesures cautelars. En algun lloc, però, és més que possible que algú ja en tingui una de pensada, per si això passa.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia