Política

INFRAESTRUCTURES

L’Estat s’enroca amb el contracte de Rodalies

El govern espanyol s’enroca en demanar a la Generalitat que firmi el contracte programa amb Renfe abans de parlar del traspàs integral de Rodalies. Després d’unes setmanes en què l’executiu català ha redoblat la insistència perquè es faci efectiu el traspàs, amb missatges i missiva de la consellera de la Presidència, Laura Vilagrà, perquè es faci una cimera política per tractar aquesta qüestió, ahir va ser el president, Pere Aragonès, qui va reclamar a la ministra de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, Raquel Sánchez, que el culmini “aviat” i que vagi “acompanyat de les inversions necessàries”.

La resposta de Sánchez continua sent negativa a constituir un nou espai per debatre el traspàs i reclamava parlar de la transferència dels recursos econòmics “en les taules establertes” ara fa un any en unes converses que van quedar aturades. Per a Sánchez també és imprescindible que el govern català firmi el contracte programa per poder fer les compres de combois. “És una anomalia que s’estigui funcionant sense un contracte programa que permeti participar molt més”, va reflexionar, estenent la mà a Aragonès per asseure’s a la taula de treball.

L’executiu català ja ha expressat en més d’una ocasió que no ho pensa fer fins que no garanteixin un traspàs integral de trens i infraestructures. Aragonès va tornar a lamentar les darreres incidències a Rodalies, i va instar a culminar el traspàs integral de les competències amb “inversions” perquè el mer canvi de titularitat no “garanteix res”.

El conseller de Territori, Juli Fernàndez, va apostar per dur a terme un “treball polític” per establir una metodologia de treball sobre Rodalies, a més d’un calendari i de les inversions que calguin.

El president de Renfe, Raül Blanco, es va desmarcar del debat sobre quin és l’espai idoni per abordar el traspàs, però insistia que l’objectiu a curt termini ha de ser acordar el contracte programa per poder “consolidar els serveis i ampliar-los”, va dir des de Vilafranca del Penedès, durant la finalització de les obres de remodelació de l’estació.

Sánchez i Aragonès van coincidir ahir en l’acte d’inici de les obres del carril bus a la B-23 entre Sant Feliu de Llobregat i l’avinguda Diagonal de Barcelona, reivindicat des de fa dècades i que serà una realitat d’aquí a dos anys i mig. El ministeri preveu una inversió de 20 milions per a les obres del carril bus, que tindrà 7 km.

http://www.elpuntavui.cat/societat/article/12-infraestructures/2270200-l-estat-s-enroca-amb-el-contracte-programa-de-rodalies.html

2270200



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

argentina

Argentina aprova la llei òmnibus de Milei, que ara discutirà el Senat

barcelona
RIPOLL

El ple aprova una moció perquè no es faci campanya per la Festa Major

RIPOLL
GIRONA

ERC reivindica un “finançament singular” per millorar el transport públic

GIRONA
estats units

Multen Trump per no acatar l’ordre de silenci durant el seu judici penal

barcelona
política

Expedient de la JEC al conseller Balcells

barcelona
estat espanyol

L'executiu no aprova cap mesura de regeneració democràtica

barcelona
PALAMÓS

El PSC proposa una revisió integral del sistema de salut

PALAMÓS
estat espanyol

El carregador de tipus C serà obligatori a partir de gener de 2025

barcelona
política

Vergés (Junts) proposa un pla de xoc per fer front els reptes de la pagesia

girona