Successos

Successos

El conductor que va matar un ciclista a Roses anava drogat

La jutgessa de Figueres que instrueix el cas el va deixar ahir en llibertat provisional

Continua investigat per un homicidi imprudent i per conducció sota els efectes de les substàncies estupefaents

El xòfer del tot terreny que diumenge va atropellar mortalment un ciclista, a Roses, circulava sota els efectes de les drogues. Després de l'accident, va donar respostes incoherents i versions contradictòries als agents que el van interrogar sobre com s'havia produït el fatídic sinistre. Els efectius li van fer la prova de detecció de consum d'alcohol o substàncies estupefaents i va marcar positiu en cocaïna. La policia local i els Mossos d'Esquadra li van atribuir la comissió d'un delicte d'homicidi imprudent i un altre contra la seguretat viària. L'home, de 38 anys i d'origen francès, va passar la nit a la comissaria i va ser traslladat ahir als jutjats de Figueres, on va arribar a les onze del matí. La vista va començar a la una del migdia al jutjat d'instrucció número 2, que era el que estava de guàrdia. Un cop va finalitzar, la seva advocada va explicar que el seu representat s'havia acollit al dret a no declarar.

La jutgessa va decretar la posada en llibertat provisional del conductor, si bé la instrucció segueix perquè va demanar a la policia que li remetés l'atestat complet i també va sol·licitar altres diligències ampliatives per disposar de més detalls de les circumstàncies del sinistre. En espera de tenir el resultat, el propietari del cotxe continua sent investigat per homicidi imprudent i conducció sota els efectes de substàncies estupefaents. La titular del jutjat no descarta que variï la seva situació i acabi ordenant-ne l'ingrés a la presó, depenent de com evolucionin les indagacions.

Els cossos d'emergències van rebre l'avís de l'accident abans-d'ahir quan faltaven pocs minuts per les quatre de la tarda. El succés es va registrar a la zona de l'encreuament entre la carretera de Canyelles Petites i el trencant que puja al castell de la Trinitat. Segons les primeres hipòtesis, el conductor d'un turisme Porsche Cayenne de color negre va col·lidir contra la part posterior de la bicicleta amb què circulava la víctima, que pujava la carretera de manera correcta. A causa de l'encalç, el ciclista va impactar contra el vidre davanter del vehicle, que va avançar uns metres amb la víctima al damunt del capó. Durant aquesta trajectòria el cotxe va picar fins a dues vegades amb la vorera. Finalment, quan el conductor de l'automòbil va frenar, el ciclista i la bicicleta van sortir projectats cap a un costat i la víctima va caure per un petit terraplè. Fins allí s'hi van desplaçar una dotació dels bombers, un helicòpter medicalitzat i una ambulància del SEM. Tot i els esforços, els sanitaris no van poder fer res per salvar la vida del ciclista, que va morir pràcticament a l'acte. La víctima tenia 61 anys i era de nacionalitat belga. El responsable del vehicle, per la seva banda, va resultar il·lès. La policia local de Roses es va endur l'home a la comissaria per testificar i, en vista sobretot dels resultats del test de detecció de drogues, el va detenir. Els agents també van requerir les imatges d'una càmera de seguretat d'un bloc d'apartaments proper per analitzar com es van desencadenar els fets.

LA XIFRA

61
Anys
tenia la víctima, de nacionalitat belga. Circulava amb bicicleta i va ser envestida per un tot terreny.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Has superat el límit de 5 articles gratuïts d'aquest mes.

Continua llegint-nos per només

1

Passi d'un dia

48

Subscripció anual

Ja ets subscriptor?

Inicia sessió

[X]