Successos

economia submergida

investigació per frau

Espies contra tallers il·legals

La patronal Corve ha denunciat aquest any una desena de negocis clandestins a les comarques gironines

Una de les mesures que volen tirar endavant és la contractació de detectius privats que els investiguin

L'associació que agrupa els empresaris de tallers mecànics, Corve, ha denunciat aquest any una desena de negocis il·legals a la demarcació. El seu president, Ernest Planas, però, assegura que el problema “és molt més important”, ja que hi ha molts tallers que operen de manera clandestina al mateix domicili. Una de les mesures que Corve vol tirar endavant és la contractació de detectius privats que investiguin els tallers il·legals que hi ha arreu de la demarcació, per denunciar-los. La iniciativa havia de començar l'any passat però, tot i que la patronal dels tallers té el pressupost per tirar endavant aquesta mesura, l'empresa de detectius amb la qual havien de treballar no va acceptar les condicions. Tot i això Planas explica que “tenen clar que ho faran” perquè ara mateix han de ser els clients o els veïns els qui ho denunciïn. “Hem d'aconseguir posar fi a l'intrusisme, perquè suposa un greuge per als que treballen de manera correcta”, remarca.

La majoria són locals que treballen sense tenir la placa que expedeix el Ministeri d'Indústria i que obliga a seguir una sèrie de requisits, que en molts casos no es compleixen. Per això el president de Corve remarca que el client “ha de fixar-se en la placa que identifica el taller” i que el propietari ha d'exposar en un lloc visible. Planas recorda que en cas d'accident, si es demostra que és conseqüència d'una mala praxi d'un mecànic d'un taller il·legal, “l'asseguradora no en voldrà saber res”.

El president de la patronal explica que habitualment són els veïns o clients del taller els qui donen l'alerta, i és aleshores quan Corve s'acosta a l'establiment, per veure si es pot o no denunciar. En cas que hi hagi prou indicis, ho denuncien als Mossos, al Seprona (Guàrdia Civil), al Departament de Treball i al Ministeri d'Indústria.

Planas explica que la proliferació del nombre de tallers il·legals s'ha disparat arran de la crisi: “Molta gent que va perdre la feina es feia el seu taller a casa.” De fet, fonts de Corve asseguren que fa una dècada “era molt estrany” trobar negocis que operessin de manera il·legal. Planas recorda que, en contra del que pot pensar molta gent, portar el cotxe a un taller il·legal pot resultar “molt més car” que a un que operi amb tots els permisos en regla. “En un negoci fraudulent, hem de pensar que no ens faran factura i que comptaran les hores que el mecànic consideri i no les reals”, alerta. A més, el president de Corve destaca que en la majoria d'aquests tallers “no podran arreglar una avaria complexa” perquè no tenen ni les eines ni la preparació en molts casos.

Venda il·legal de cotxes

Un altre punt que investiga Corve és la venda fraudulenta de cotxes al carrer. Es tracta de persones que utilitzen la via pública com un concessionari de vehicles. “Ens trobem carrers plens de cotxes en venda i tots tenen el mateix número de telèfon”, denuncia Planas. El president de la patronal de tallers explica que aquesta pràctica “és molt habitual” en ciutats com ara Figueres, i demana que es “posi remei a aquest tipus d'intrusisme”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia