Successos

trànsit

Més de 2.600 denúncies a conductors que feien servir el mòbil al volant

Interposen 1.583 denúncies a conductors que no portaven el cinturó cordat o que duien menors al cotxe sense els sistemes de retenció infantils adequats

Creix el nombre de denúncies a les comarques gironines per l’ús del telèfon mentre s’està conduint. Entre el gener i finals d’octubre, els Mossos han posat fins a 2.608 denúncies a infractors que conduïen amb el mòbil a les mans. A tots els han enxampat en vies interurbanes (és a dir, fora dels pobles i ciutats). En comparació amb el mateix període de l’any passat, aquestes infraccions han arribat a créixer fins a un 7%. Durant els deu primer mesos del 2016, fer servir el mòbil mentre es conduïa va traduir-se en 2.444 denúncies.

La directora del Servei Català de Trànsit (SCT) a Girona, Núria Gòmez, fa una crida a la responsabilitat dels conductors per posar-hi fre. “Són moltes denúncies i tots nosaltres segur que hem vist conductors que parlen per telèfon o bé que teclegen mentre circulen o estan aturats en un semàfor”, diu Núria Gómez. “Quan es condueix, el mòbil a la guantera”, hi afegeix. Al costat de les denúncies relacionades amb el telèfon, la cap del SCT també n’ha destacat totes aquelles altres que fan referència a sistemes de seguretat. Aquest 2017, a les comarques gironines, els Mossos d’Esquadra han interposat 1.583 denúncies a conductors que no portaven el cinturó cordat o bé que duien menors al cotxe sense els sistemes de retenció infantils adequats. A més, la policia també ha sancionat 40 motoristes que no duien el casc o bé que el portaven sense cordar.

La prevenció és essencial

Gómez insisteix en la necessitat de posar fre a aquestes pràctiques, perquè a l’hora d’evitar accidents la prevenció és essencial. De fet, no estar atents a la carretera –aquí, de nou, hi té a veure el mòbil– causa gairebé el 25% dels sinistres.

En paral·lel, la cap del SCT a Girona també insisteix que no s’agafi el volant després d’haver ingerit alcohol i que, sobretot, es respectin les normes de circulació (sobretot, la velocitat). Per exemplificar-ho, Gómez explica que aquest 2017 a la demarcació els Mossos han posat 770 denúncies a conductors que han fet avançaments incorrectes.

Aquest any, fins a principis de novembre, s’han registrat 2.480 accidents a les comarques gironines que han deixat 1.192 ferits. A més, aquest 2017 ja hi ha 27 persones que han perdut la vida en vies interurbanes, set de les quals eren motoristes.

LA XIFRA

1.192
ferits
de diversa consideració hi ha hagut a la demarcació en els 2.480 accidents d’aquest any.

Associació P(A)T de suport a les víctimes

Per lluitar contra l’accidentalitat viària i oferir suport a les víctimes i als seus familiars, l’Associació per a la Prevenció d’Accidents (P(A)T) ha obert una delegació a Girona. Aquesta és la tercera que l’entitat, amb presència a diferents punts de l’Estat, ha creat a Catalunya després de les de Barcelona i Tarragona. La directora de P(A)T, la psicòloga Yolanda Domènech, assegura que l’associació vol conscienciar “que la seguretat viària és responsabilitat tant individual com col·lectiva”. “Creiem que no podem tolerar que avui dia encara s’assumeixi que la mobilitat mata; per tant, èticament és una obligació posar-hi remei”, assegura Domènech. La directora recorda que molts dels voluntaris de P(A)T “són testimonis reals de l’impacte que els sinistres de trànsit provoquen”.

En la mateixa línia, el president de l’entitat a Girona, Pere-Joan Pujol, subratlla que els accidents són “devastadors” perquè al seu darrere deixen morts o seqüeles greus a les víctimes. “La gran majoria dels sinistres de trànsit no són casuals ni fortuïts, sinó que són evitables perquè són deguts a l’alcohol, a les distraccions, a la velocitat o bé a conductes rectificables”, diu Pujol. El president de P(A)T a Girona també posa en relleu que, tot i que en els darrers anys la xifra de morts a les carreteres hagi anat a la baixa, “no ens podem resignar, perquè encara que només n’hi hagi un, serà una devastació per a la seva família i amics”.

Per últim, Pujol també lamenta que aquests darrers anys “hi hagi hagut modificacions legals que afegeixen incertesa” i, al seu entendre, que “menystenen les víctimes de trànsit”. En aquest sentit, critica que les imprudències lleus al volant no es tradueixin en conductes penals quan provoquen víctimes.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia